Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1373705
Så! Jag bad om råd och sket uppenbarligen fullständigt i det i slutändan. :D Skämt åsido, tack för input Micce och Lövet! För 15.000 fick jag ett Thule L751 från 2016 med galler, lås, kabel, samt en uppsättning vinterdäck, besiktigad igår med rent papper, nya bromsbackar och vajrar kontrollerade och genomgångna.

Högen bredvid bilen är prio 1 att få bort, det blir nog ett par vändor är jag rädd. :D
Bild
#1373719
Helt ok, frågade ju bara en som satt brevid mig och kör en del "professionellt", i jobbet kör han med släp ofta alltså. Jag kan inget om släp och har bara kopplat på det två ggr under de 21 år jag har lappen nu :-D Thule blir nog bra, har de som takräcken och laptopväskam bra prylar och de gånger jag behövt en nyckel eller reservdel till ett räcke har det varit superlätt att ordna fram med :-)
#1373722
Ja, idag var det första gången någonsin jag körde med släp så det visar ju bara hur mycket jag kunde inom området. Men som sagt, all information var mycket uppskattad. I slutändan landade det på denna ändå då det var så lättillgängligt, grannar hade rekommenderat både gubben och släptypen han säljer och priset, faktiskt. Lövets förslag såg absolut bra ut men med galler och krimskrams så var jag uppe i samma summa som jag gav för detta, då fick jag också vinterdäck på köpet här. Hur ofta man nu kör på vintern samt att hjul för släp doneras väl nästan bort...
#1373765
[*]'
grillchips skrev:Så! Jag bad om råd och sket uppenbarligen fullständigt i det i slutändan. :D Skämt åsido, tack för input Micce och Lövet! För 15.000 fick jag ett Thule L751 från 2016 med galler, lås, kabel, samt en uppsättning vinterdäck, besiktigad igår med rent papper, nya bromsbackar och vajrar kontrollerade och genomgångna.

Högen bredvid bilen är prio 1 att få bort, det blir nog ett par vändor är jag rädd. :D
Bild
Då är mitt nästa tips https://www.bauhaus.se/kompostkvarn-ryo ... u-eldriven ;-)
#1374733
Kompostkvarn låter ju praktiskt men fan, det är ju kul att köra med släp! ;)

Beställde första Kina-grejen till bilen! Spännande?! Kanske, kanske inte. En chansning, vi får se hur det blir. Nu ska man bara sitta ner i båten i ~2v.
#1378396
Sitter fortfarande ner i båten, förväntar mig inte att Kina-grejen ska dyka in än på ett tag även om det ju vore trevligt.

Men! Min extra uppsättning med utblås! De som sitter på bilen nu är folierade svart och det ser helt ok ut för att vara en total nybörjare, däremot finns det delar som inte är alls vackra och som jag stör mig ordentligt på. Detta vill jag förstås åtgärda och där kommer den extra uppsättningen in.
Har länge velat fram och tillbaka hur jag ska göra för att lacka dom svarta och för att få det hållbart, framförallt då det är en chromad yta som vissa säger att man behöver ta bort, andra säger att det går utmärkt att köra rakt på. Med andra ord väldigt osäkert vilket läger man ska förhålla sig till.

Då fick jag tipset om en 2komp-produkt avsedd för just ändamålet!
Bild

Jspec levererade fort som vanligt och till ett humant pris (att köpa 1komp med klarlack, primer etc hade kostat minst lika mycket som denna burk).
Förhoppningsvis håller sig temperaturen någorlunda, då lackar jag utblåsen i helgen!
#1378557
Fick plötsligt en "lucka i schemat" så jag passade på. Väldigt vältäckande, drog på något extra lager bara för att.
Nu får de hänga där till imorrn.
IMG_20200507_171930.jpg
IMG_20200507_171930.jpg (106 KiB) Visad 486 gånger
#1378587
grillchips skrev:Fick plötsligt en "lucka i schemat" så jag passade på. Väldigt vältäckande, drog på något extra lager bara för att.
Nu får de hänga där till imorrn.
Se där ja, ska detta hålla bra? Skulle vilja ha mina "silkmetal" :-)
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 34

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]