Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1373762
Nu har det ju löst sig för dig och om jag förstod det rätt så lossade du returen till lådan och bara spolade ur där?

Men den där förbaskade kopplingen :)
Tror jag höll på uppemot 1h för att få lös den. Trångt som bara den också så att man knappt får dit fingrarna då min slang i var fullt lika borttagbar som Stefans.

Om jag minns rätt så ska man ha kabeln i mittenläget typ och då ska man bara pressa in det färgade på båda sidorna in mot centrum och dra bakåt (Man kan öva lite på kopplingen som sitter upp till då den är lite lättare att komma åt). Vet inte om jag bara hade tur men jag gruvar mig för att göra det igen och då är det många mil kvar till nästa gång :)
#1373872
Japp Rubb, att lossa returen i andra änden var betydligt lättare.
Jag hade samma problem som du då, trångt och knasig vinkel så man får ingen kraft i klämningen av de gula plupparna.
Plasten blir ju åldrad och stelare kan jag tro så blir ju inte enklare med tiden. Kör andra änden nästa gång så blir det smidigare. :-D
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]