Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Norskem
#1370341
Hej!
Fick ett fel på min V90 idag, de är så att höger
p ljus bak har slutat lysa, men back, broms, blinkers funkar! Är det någon som har vart med om detta innan??
av Elektrikern84
#1370344
Japp fast på vänster sida. Fick allt bytt på KKL då det är ett vanligt Fel på V90 tillverkade under 2016 och 2017.
Ska du klaga och bilen är mellan 2-3 år ska du stå på dig att det är ett fabrikantionsfel.
av Truckdoktor
#1370893
Antagligen vattenintrång i lyktan. Kan vara i den lilla i bakluckan (kostade mig ~1700kr. att byta) eller den stora (ca.9000kr. för reservdelen). Jag klarade mig med den lilla. Om du kolla noggrant utifrån så ser du ev. vatten i den eller oxiderade stift inifrån, om du plockar panelen i luckan för varningstriangel...
Min V90 hade redan gått för mycket för KKL eller maskinskadeförsäkring och 1700kr. är inget pengar... Bara tråkig att det händer.

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk

av Sunkankhamn
#1373479
Finns en kampanj på just detta fel, fråga din volvo verkstad och be dom söka good will om bilen är över 2 år gammal. Är bilen under 2 år gammal så går det på nybilsgaranti.
Fick båda sidor bytta på min V90 2017 helt utan kostnad på good will. Har även fått båda framlycktorna samt dörrlåsen bak på båda sidor bytta på kampanj/ good will helt utan kostnad.
Stå på er och hävda din rätt! :-)

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]