Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#641485
Har problem med att bromsljuset (LED) vänster bak inte lyser lika starkt som höger.
Är det bara till att byta hela ljusinsatsen? ELler kan det vara något annat fel?

Sen har jag dåligt tryck i spolarvätskan med? Tips på detta?

tack! :)
#641524
Paddemannen skrev:Har problem med att bromsljuset (LED) vänster bak inte lyser lika starkt som höger.
Är det bara till att byta hela ljusinsatsen? ELler kan det vara något annat fel?

Sen har jag dåligt tryck i spolarvätskan med? Tips på detta?

tack! :)
har tyvärr inget svar på din fråga men det där med bromsljuset har jag sett på flera, så det är väl nån liten "sjuka" på dessa bilar.
#641554
volvomatte skrev:
Paddemannen skrev:Har problem med att bromsljuset (LED) vänster bak inte lyser lika starkt som höger.
Är det bara till att byta hela ljusinsatsen? ELler kan det vara något annat fel?

Sen har jag dåligt tryck i spolarvätskan med? Tips på detta?

tack! :)
har tyvärr inget svar på din fråga men det där med bromsljuset har jag sett på flera, så det är väl nån liten "sjuka" på dessa bilar.
Skumt är det!
Frågan är ju om det sitter i själva lampan eller i någon.styrenhet...

Får väl beställa en lampa och testa..
#642866
För er som undrar kan jag meddela att byte av komplett baklampa fungerade. Felet ligger då i baklampan och inte via någon annan modul i bilen.

Tur att V70 är sveriges mest sålda bil = stort utbud på skrotarna. :)
#642923
Paddemannen skrev:För er som undrar kan jag meddela att byte av komplett baklampa fungerade. Felet ligger då i baklampan och inte via någon annan modul i bilen.

Tur att V70 är sveriges mest sålda bil = stort utbud på skrotarna. :)
så bra,då vet man när det blir fel på min :wink:
#1373457
Hej! Lyfter tråden lite. Höger bromsljus (eller snarare sagt positionsljus då, eftersom jag monterade LED modul) lyser inte helt. Det är ungefär 4 små dioder som är släckta i övre delen. Vad kan det vara? Byte lampan redan och i min gamla lampa fattades det ljus i underdelen istället.

Funka dom innan bytet? Funkar inte i min heller s[…]

Mellanöl. (det var vår en[…]

Den är väl kass? Dags att byta..

De sista åren skippade Volvo "äkta[…]