Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sicnarf
#1373401
Jag skulle laga ett stenskott på Bilglasfirman i Gbg idag. När hon ser mitt stenskott så säger hon "Ja, visst kan vi laga det. Men vindrutan är gammal och kan få en bes anm och då måste du byta den. Och om vi lagar den nu så kommer inte ditt försäkringsbolag IF att godkänna det rutbytet efter 8 månader då du har bes. Hon rekomenderade mig att vänta tills efter bes och då byta hela rutan om jag får en anm på dålig ruta. Vet någon glasmästare här vad som gäller? Har hon rätt? Hjälp mig. Bilen är en V70 2001a
av sicnarf
#1373402
Och om hon har rätt, hur lång tid får det gå mellan stenskott/rutlagning och rutbyte pga bes t.ex innan båda två täcks av försäkringen?
av sicnarf
#1373427
Någon som känner en bilglasmästare som kan fråga dem för mig? Tacksam för hjälpen.
av frippe64
#1373449
Om du fått ett stenskott, och rutan dessutom är sliten, så är det väl bara att byta. Varför ska du vänta?
För övrigt så kan inte försäkringsbolaget veta när du fått stenskottet.
av MickeM
#1373454
Och sist men inte minst, en SLITEN ruta omfattas inte av försäkringen! (Smårepig så den blir dimmig i motljus)
Det begriper inte alla och när en sådan underkänns av bilprovningen får man betala rubbet själv.

Något att tänka på om man lagar stenskott på dålig ruta.

En spräckt ruta, eller illa placerat stenskott omfattas.
Så sitter stenskottet så bilprovningen anmärker är det bara att byta NU!

Seriös verkstad får jag lov att säga!

Har läst igenom flera trådar om att byt[…]

Problemet är ju att sådana här app[…]

Weber 32dir på en b20

Okej, har en enkel su hs6a nu. Den fungerar fint, […]

Söker köpråd - XC90 V8

Hej, Jag satt precis och tog en våröl […]