Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1373257
Elektrikern84 skrev: sön 05 apr 2020, 18:20
Mccartney skrev: sön 05 apr 2020, 14:43 Har begärt in pris på V60cc med T5 motorn och den utrustningen. Får se vad den hamnar på. Har en inbytes bil så får se vad man kan få för den.
Du borde få ett hyfsat bra pris på D4 a... Kampanj på alla Dieselar
Har en v60 CC D4 2018 känns inte som Diesel är framtiden. Knappt bensinare heller. Men kör inte så långt så känns som att bensinare är bättre då.
#1373271
Kan bara relatera till egna erfarenheter, inte bedöma vad du har för behov. Först och främst skiljer det ju 170k mellan alternativen du anger. Där nånstans kan man kanske börja? Körde xc60 innan, kör v60 cc nu och måste säga att jag är oerhört nöjd. Men då fyller den mina behov alldeles utmärkt (familj, två ungar), tycker att köregenskaperna är väl avvägda och det gör ju inget att det är den (i mitt tycke) snyggaste Volvon där ute.
#1373282
Torslanda skrev: sön 05 apr 2020, 20:12 Kan bara relatera till egna erfarenheter, inte bedöma vad du har för behov. Först och främst skiljer det ju 170k mellan alternativen du anger. Där nånstans kan man kanske börja? Körde xc60 innan, kör v60 cc nu och måste säga att jag är oerhört nöjd. Men då fyller den mina behov alldeles utmärkt (familj, två ungar), tycker att köregenskaperna är väl avvägda och det gör ju inget att det är den (i mitt tycke) snyggaste Volvon där ute.
Håller med om att v60/v60cc är snyggast med xc60 som tvåa. Lutar åt en v60 eller v60cc.
#1373297
Smaksak. Som CC snygast är V90cc. V60cc ser ut lite konstigt ut och fattigt om den står bredvid V90cc. Finare med V60 icke cc., mer adekvat och balanserat för storleken. Men vi tycker ju olika. Tack och lov...
av Bempo
#1373304
Mccartney skrev:
Elektrikern84 skrev: sön 05 apr 2020, 18:20
Mccartney skrev: sön 05 apr 2020, 14:43 Har begärt in pris på V60cc med T5 motorn och den utrustningen. Får se vad den hamnar på. Har en inbytes bil så får se vad man kan få för den.
Du borde få ett hyfsat bra pris på D4 a... Kampanj på alla Dieselar
Har en v60 CC D4 2018 känns inte som Diesel är framtiden. Knappt bensinare heller. Men kör inte så långt så känns som att bensinare är bättre då.
Samma här vad gäller körsträcka och uppfattning om diesel som bränsle. Vi åker inte så mycket med den bilen och därför var det aktuellt byta XC70 D4 mot V60 bensin. Men efter provkörning av bensinvolvo blev jag besviken på klent vridmoment och valde istället diesel igen och ångrar det inte. Dieseln drar bra på låga varv och svarar direkt om man behöver accelerera och jag tycker den är snål på bränsle (vad det nu spelar för roll på dyr bil och få mil/år).
#1373375
Bempo skrev: mån 06 apr 2020, 07:45
Mccartney skrev:
Elektrikern84 skrev: sön 05 apr 2020, 18:20

Du borde få ett hyfsat bra pris på D4 a... Kampanj på alla Dieselar
Har en v60 CC D4 2018 känns inte som Diesel är framtiden. Knappt bensinare heller. Men kör inte så långt så känns som att bensinare är bättre då.
Samma här vad gäller körsträcka och uppfattning om diesel som bränsle. Vi åker inte så mycket med den bilen och därför var det aktuellt byta XC70 D4 mot V60 bensin. Men efter provkörning av bensinvolvo blev jag besviken på klent vridmoment och valde istället diesel igen och ångrar det inte. Dieseln drar bra på låga varv och svarar direkt om man behöver accelerera och jag tycker den är snål på bränsle (vad det nu spelar för roll på dyr bil och få mil/år).
Jag tänker att man får köra med HVO100 (XTL) vilket är ett bättre bränsle om man ska tänka ur klimatsynpunkt. Dieselmotorn, som ovan nämner, svarar direkt och har ett grymt vrid trots att motorn är liten. Jag testade också T5 an innan jag bestämde mig för Dieseln och jag var inte nöjd. Tyckte den var seg och slö trots 250(!) hästar.

oki men den slangen har jag inte sett på min[…]

Bilens utrustning från Vin nr

Du kan kolla utrustningen igenom att trycka in reg[…]

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]