Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Dickens
#1373177
Hej.
Jag är ny här och har en del funderingar.
Har hittat en V70 T4 från 2011 på blocket.
Undrar då om det är ett bra köp och om det finns något man ska kolla extra noga efter vid provkörning. Det är min första Volvo och är tacksam för hjälp.

Mvh Fredde
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1373221
Hur långt har den gått? Automatlåda?
av jeg46
#1373264
Kolla om kamremmen o dom andra remmarna är bytta den är ju 10 år. Stenskott på kanten framrutan kan finnas
Användarvisningsbild
av Dickens
#1373289
Som sagt kan ingenting om Volvos så fortkortningar av utrustningar säger mig nada. Navigation använder jag extremt lite då jag är yrkeschaufför.
Vad ska de ha för utrustning för att vara något att ha? Taklucka är inget jag eftersträvar då det kommer sitta en takbox på taket större delen av året.
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1373290
Man vill ha driver support-paketet, många vill ha el-bagage, är man flera förare vill man ha elstolar, gillar man musik och inte är hörselskadad vill man ha premium sound, etc

Dom tidiga (dvs -11) kan ta olja i olika mängder. Har varit några trådar här om det.

Svärfar har en sån, och den var lite elak i början.
Fick på mycket kort tid byta ac-pump, bränslepump, tryckgivare bränsle, tryckgivare till turbo, stötdämpare fram med mera. Men sen har den funkat fint.

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]

Ja Harman kardon låter mycket sämre i g[…]

Skulle gissa på hybrid batteriet blivit s&au[…]

Kan du ge exempel på funktioner eller anna[…]