Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av FSandstrom
#1372941

Spid3r skrev:
FSandstrom skrev: tor 02 apr 2020, 19:25 Man kan inte trycka gasen riktigt i botten på elen om man startar i uppförsbacke, då startar bensinmotorn. Börjar man rulla lite så kan man trycka lite hårdare sedan. Detta trots att man är inom elintervallet, klart irriterande eftersom den kör så länge på bensin sedan. Jag brukar stänga av bilen på toppen av backen om det händer.

Skickat från min G8341 via Tapatalk
Helt med på det, men det är inte det... jag smög verkligen i backen och höll koll elvredet att inte nå toppen, men trots det startade bensinmotor.
Ska testa mer, men det verkar inträffa om jag haft bilen i garaget i säg längre än 4-5 timmar. Åkte iväg tidigare på morgonen då gick det att köra ut med endast elmotor. Väldigt skumt är det iaf.
Men det är det jag menar Bild, rullar man inte på typ 75% av elvredet så startar bensinmotorn.

Skickat från min G8341 via Tapatalk

av Monnier
#1374336
Du råkar inte ha andra foten på bromsen?

Har inte testat om det räcker att bara trycka ner lite. Men om man trampar ner bromsen och sedan gasar så startar bensinmotorn. Fick lära mig det på verkstan

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Spid3r
#1374380
Monnier skrev: mån 13 apr 2020, 00:30 Du råkar inte ha andra foten på bromsen?

Har inte testat om det räcker att bara trycka ner lite. Men om man trampar ner bromsen och sedan gasar så startar bensinmotorn. Fick lära mig det på verkstan

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Tänkte inte på jag bromsade något... ska uppmärksamma det framöver, tack.

finns det någon säkring till elbackspeg[…]

Funka dom innan bytet? Funkar inte i min heller s[…]

Mellanöl. (det var vår en[…]

Den är väl kass? Dags att byta..