Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Braweheart
#1370391
Erik Å skrev:Det är väl inte omöjligt att bilar med ombyggda spjällhus börjar dyka upp på skroten, svårt att hitta dem bara. :-)
Gäller ju bara kunna identifiera dem med.

Skickat från min H9436 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1370426
Synd att du inte hade 2,5T motorn för den har jag ett gasspjäll liggandes till som är ombyggt och fungerade toppen :-) ;-)
Användarvisningsbild
av Braweheart
#1372683
En vän kom med ett spjällhus och sa de var till min bil.. Testade detta och de är fortfarande fel på tomgången, men nu går de iaf att gasa upp den som vanligt.

https://youtu.be/e6CBSP1f2eg

Kollade med han nu och den är till en s80, vet inte vilken årsmodell. Så inte konstigt att de går skit..
Användarvisningsbild
av Braweheart
#1373059
Lucif3r skrev: fre 03 apr 2020, 08:39 S80 av tidigare årmodell(~98-00) har exakt samma styrsystem och motor som S/V70 99-00. Så bara för att spjället kommer från en S80 betyder det inte per automatik att det inte funkar.

Hur går bilen när du har jämn gas? Stabil eller pendlar som på tomgången?
Ahaa Men de måste vara en likadan motor väl, iaf är de vad jag har hört. Och jag vet inte alls vilken årsmodell detta spjäll komma ifrån.

Såhär beter den sig när jag håller jämn gas.. https://youtu.be/esAdAWelWmk
Användarvisningsbild
av Braweheart
#1373987
Var iväg idag med hela familjen på en lite roadtrip på 28 mil för att hämta 2 fälgar :)

Har tidigare fått en uppsättning Amalthea 17" men fick inte alla 4 utan bara 3.. Sa la in en efterlysning på FB och en kompis i Ånge hade 2 st liggande som jag fick för 500:-, TAGET sa jag:)

Väl framme så gjorde pojkarna en cHECK och dem var godkända :P

Bild

Bild

Hemma står bilen på en pallbock då jag håller på med bromsarna, så hängde på en av dem och de blir fint detta..

Bild
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Är det nytt i MY24 utan automatisk parkerings[…]

Har du ungefär samma uppskattad räckvidd[…]

Hylsan i vinkel vx

Den kanske passar på äldre?

Tät vevhusventilation?

Absolut inte vanligt. Kan inte minnas att jag bytt[…]