Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1376522
Briander skrev:Någon vet var om man kan få tag i eftermarknads-skivor och belägg till Polestar-bromsarna?

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk
Tycker du originalen är dyra ;-)

Det finns faktiskt lite att välja på, dock inte så enkelt att hitta. https://www.vivaperformance.com/ har lite att välja på. Sen kanske man kan luska fram ÅF som ligger i EU för bättre priser.
Även https://www.elevatecars.com/store.html erbjuder egna.
Kan nog rota fram en lista med ännu fler tillverkare om du vill ha :-)

Jag har som tur är sluppit köpa några än :P
Men kommer nog köpa rotoras belägg och skivor. Har ganska stora funderingar på att byta till deras bromskitt där bak för bättre balans både mekaniskt och utseendemässigt :-D
#1377396
Allt med Polestar-bromsar är sjukt dyrt och även det lilla eftermarknad som finns verkar det som, jag har ett par ok jag kan köpa av en bekant men just nu ligger jag nog rätt lågt med det, just för att skivor blir rätt mycket pengar till i nästa inköp då. Kul som fan att ha på bilen, mest utseendemässigt, men lite väl dyrt just nu :)

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk

#1377398
En grundtvätt på den svarte igår, inget speciellt och ska fortsätta med lite interiör idag men skönt att få gjort. Just nu har jag min resonator delete till insuget som ska monteras dit vid tillfälle, och nya däck när det väl blir leverans, men annars ont om planer för tillfället.
IMG_20200501_081729.jpg
IMG_20200501_081729.jpg (87.67 KiB) Visad 855 gånger
Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Jovve
#1377810
Briander skrev: fre 01 maj 2020, 08:15 Allt med Polestar-bromsar är sjukt dyrt och även det lilla eftermarknad som finns verkar det som, jag har ett par ok jag kan köpa av en bekant men just nu ligger jag nog rätt lågt med det, just för att skivor blir rätt mycket pengar till i nästa inköp då. Kul som fan att ha på bilen, mest utseendemässigt, men lite väl dyrt just nu :)

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk
Du känner ingen som jobbar på volvo? För tar man bort påslaget mot slutkund på polestarskivor och beläggen så är det billigare än allt som heter eftermarknad också. Med stor marginal, lite så man känner sig rånad :-(
#1378623
Tyvärr inte, en polare jobbade med Polestar-teamet för några år sedan men hade inga kontakter på sånt här heller. En styck bromsskicka kostar 7600kr vilket är helt galet, med min rabatt landar den på 6145kr, det gör inte saken mycket bättre direkt. Rånad var ordet :/
#1378624
Har kanske en lösning på blanksvarta backspegel-fästen nu, involverar lite kabeltrixande och överflyttande då det aldrig har gjorts blanksvarta med BLIS i, men nu tror jag på idén igen.
#1378628
Allt går! ;)
Jag monterade ju exempelvis V70-speglar på min V50, där var förvisso problemet tvärtom att det var huset jag ville byta men fästet skulle vara "original för bilen". Mappa ut vilka kablar som går till vad, löd och fixa enligt konstens alla regler, mecka isär hus från arm, byt, montera ihop.
#1378631
Briander skrev:Har kanske en lösning på blanksvarta backspegel-fästen nu, involverar lite kabeltrixande och överflyttande då det aldrig har gjorts blanksvarta med BLIS i, men nu tror jag på idén igen.
Annars kan man ju bara lackera om dom? Slipa ner strukturen och få dem släta o sedan få dom lackerade, har planer att göra så på s60in, tyckte det var en mycket trevlig detalj på V40inBild

Skickat från min SM-G986B via Tapatalk

#1378684
grillchips skrev:Allt går! ;)
Jag monterade ju exempelvis V70-speglar på min V50, där var förvisso problemet tvärtom att det var huset jag ville byta men fästet skulle vara "original för bilen". Mappa ut vilka kablar som går till vad, löd och fixa enligt konstens alla regler, mecka isär hus från arm, byt, montera ihop.
Det blir typ en halv variant av det där, har lyckats hitta kabelstyckena till BLIS och ska operera in i de nya speglarna, och flytta över kameror, och dit med ett par BLIS-kåpor lackade i 019 :)
  • 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
Köpråd V60 etanol

Det är väl Powershift-låda i dessa[…]

I dag och i dag men v70 D5 2010'an har ståt[…]

Bruten fjäder framvagn

Vanligt med brusten vänster fjäder p&ari[…]

Vindrutetorkarmotor

Jag har vdb länken förut, men här[…]