Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kantarell
#1372506
Har kollat på min XC60 -19 som efter 4 000 mil inte har lika tydliga skador som bilderna som visats ovan. Om inte den här tråden skapats skulle jag nog inte reagerat även vid en närmare titt. Inte mer än att det kan tas som lite smuts på plåtkanten.
Användarvisningsbild
av Jefe
#1372522
Jag har också lacksläpp på alla fyra dörrar dock inte så mycket mest på förardörren.
Uttagen oktober 19.
lacksläpp.jpg
lacksläpp.jpg (159.57 KiB) Visad 921 gånger
av Cuskic
#1372579
Plockade ut min bil i Fredags förra veckan. Det var vid närmare titt av kaross då jag såg detta och direkt tog kontakt med en högre gubbe på Volvo Cars i Torslanda så vi får se hur de blir. Hör gärna av er om ni har frågor ang eran bil så hjälper jag er gärna :)
av Elektrikern84
#1372640
Cuskic skrev: ons 01 apr 2020, 23:47 Plockade ut min bil i Fredags förra veckan. Det var vid närmare titt av kaross då jag såg detta och direkt tog kontakt med en högre gubbe på Volvo Cars i Torslanda så vi får se hur de blir. Hör gärna av er om ni har frågor ang eran bil så hjälper jag er gärna :)
Har kontaktat Åf som ännu inte hört av sig.
av Elektrikern84
#1372816
Mina damer och herrar: Fick precis svar från min ÅF som i sin tur fått svar från Volvo. ”Det ser ut så då dörrarna hänger på en konsol när de lackeras” tyckte nån ovan nämnde att dörrarna är på bilen när de lackas. De kan fixas på Good will säger han men alla bilar har samma och det är inget man åtgärdat innan. :nerd:
av Charocal
#1372834
Elektrikern84 skrev: fre 03 apr 2020, 14:31 Mina damer och herrar: Fick precis svar från min ÅF som i sin tur fått svar från Volvo. ”Det ser ut så då dörrarna hänger på en konsol när de lackeras” tyckte nån ovan nämnde att dörrarna är på bilen när de lackas. De kan fixas på Good will säger han men alla bilar har samma och det är inget man åtgärdat innan. :nerd:
Då har din åf fått felaktig info ifrån Volvo. Någon vet inte hur processen ser ut.

1.55 in i klippet nedan går det att se att dörrarna sitter på karossen vid lackering.
Användarvisningsbild
av Zanders
#1372839
Någonstans måste ju dörrarna öppnas och fixeras för att kunna lackas på insidan också. Säger inte att deras svar är rätt men det kan bara vara en del av lackeringen vi ser i filmen..?
av Elektrikern84
#1372852
Zanders skrev: fre 03 apr 2020, 15:45 Någonstans måste ju dörrarna öppnas och fixeras för att kunna lackas på insidan också. Säger inte att deras svar är rätt men det kan bara vara en del av lackeringen vi ser i filmen..?
Ja eller så hänger den i dörrarna vid ngt annat tillfälle!
av Charocal
#1372858
Så kan det ju absolut vara. Men känns som ett väldigt konstigt fel att släppa vidare ifrån Volvos sida om man nu är medvetna om problemet. Kan ju inte vara så svårt att efter att dörrarna har lackerats att bättra på området med en liten pensel. Tror fortfarande personligen att det är skav som orsakar det här problemet. På min bil har jag det bara på förardörren, de andra dörrarna har inga tecken alls på lacksläpp men då har jag knappt öppnat dessa dörrar än då bilen är såpass ny fortfarande.
av Elektrikern84
#1372869
Charocal skrev: fre 03 apr 2020, 16:35 Så kan det ju absolut vara. Men känns som ett väldigt konstigt fel att släppa vidare ifrån Volvos sida om man nu är medvetna om problemet. Kan ju inte vara så svårt att efter att dörrarna har lackerats att bättra på området med en liten pensel. Tror fortfarande personligen att det är skav som orsakar det här problemet. På min bil har jag det bara på förardörren, de andra dörrarna har inga tecken alls på lacksläpp men då har jag knappt öppnat dessa dörrar än då bilen är såpass ny fortfarande.
Jag har kollat 19 bilar idag.. Alla med samma, V90, V60 och XC60...... Jag vill veta lite hur ni får hjälp innan jag börjar gorma med min ÅF.... Jag har ju fotat och skickat bilder så jag har ju ett datum när jag anmält så, har inte jättebråttom. :P

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]