Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Cotag
#1372314
Är det någon här som haft nere insugsrör och gjort ett försök att rengöra insugskanalerna, utan att lyfta toppen, på en VEA?
Funderar på om man kan göra en sådan åtgärd utan att det ställer till mer än gör nytta.

I filmen visas 4-10 minuter in hur det kan se ut i ett insug på en VEA. När jag hade bort Map-sensorn på min bil så skvallrar givaren om att mitt insug ser ut ungefär liknande.
Givare.jpg
Givare.jpg (328.96 KiB) Visad 5831 gånger
av Larslars
#1372340
ja den tmap givaren ser onekligen igenkletad ut :-o
jag hade iallafall tagit ner inloppsröret o sotat ur det.
sen hur man borde/kan/bör göra med resten är lite lurigt då det kan lossa sot o "ramla" in i cylindern.
i första läget så borde man se till att kolven är högst upp i den cylinder man gör rent, sen kanske man kan blåsa med tryckluft längst in för att försöka få ut sotet.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1372435
Lobocut skrev: tis 31 mar 2020, 20:36
Micce1980 skrev: tis 31 mar 2020, 15:01 Så hur görs och vad kostar det? :party:
https://www.herman-performance.se/tjans ... ng-av-egr/
Ah, har nog sett den sajten innan tror jag nu när jag ser den :-)

Är osäker på en sak, måste man förbi de i Hammarö eller går det lösa på distans?
Användarvisningsbild
av Cotag
#1372454
Larslars skrev: tis 31 mar 2020, 10:20 ja den tmap givaren ser onekligen igenkletad ut :-o
jag hade iallafall tagit ner inloppsröret o sotat ur det.
sen hur man borde/kan/bör göra med resten är lite lurigt då det kan lossa sot o "ramla" in i cylindern.
i första läget så borde man se till att kolven är högst upp i den cylinder man gör rent, sen kanske man kan blåsa med tryckluft längst in för att försöka få ut sotet.
Ja en cylinder i taget i kompressionsläge, skrapa och tryckluft, låter som en vettig plan.
wankel89 skrev:Pluggad Egr och deletad på v40 D2-17👍
Jo, men det löser ju inte avlagringar uppkomna innan borttagning.
Har du löst plugg och delete själv eller lämnat bort?

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Borta länge från forumet. Har nyss k&o[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]