Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Wibe
#1372403
Hmm, nu börjar min säljare vackla om att montera svarta Polestar utblås. Han hänvisar till garantin. Tänker att det inte borde var någon skillnad mot att montera t ex de dubbla dubbla. Ni som
Monterat dessa. Var det krångel gentemot orginal. Någon modifiering som behövde göras?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1372406
Wibe skrev: tis 31 mar 2020, 17:29 Hmm, nu börjar min säljare vackla om att montera svarta Polestar utblås. Han hänvisar till garantin. Tänker att det inte borde var någon skillnad mot att montera t ex de dubbla dubbla. Ni som
Monterat dessa. Var det krångel gentemot orginal. Någon modifiering som behövde göras?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Är det momentum du har, där standard är två runda utblås en på varje sida?
Användarvisningsbild
av Wibe
#1372453
Ja det är min uppfattning också men min säljare påpekar att det kan ha inverkan på garantin. Visst om jag satt på något från Ebay kan jag ju förstå men i detta fall handlar det ju om en Volvo del som torde vara 100% kompatibel.

Hyfsat ohändig själv i denna kunskap för att göra jobbet själv


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1372492
Wibe skrev: tis 31 mar 2020, 23:28 Ja det är min uppfattning också men min säljare påpekar att det kan ha inverkan på garantin. Visst om jag satt på något från Ebay kan jag ju förstå men i detta fall handlar det ju om en Volvo del som torde vara 100% kompatibel.

Hyfsat ohändig själv i denna kunskap för att göra jobbet själv


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kan inte tänka mig att detta stämmer, ring en annan ÅF för second-opinion.
#1372496
Bytte ut slutrören på min V90 till originalslutrören med dubbla utblås. Min åf både beställde och monterade dem - är inget problem med originaltillbehör
Användarvisningsbild
av Wibe
#1372497
SWEiNSANE skrev:Bytte ut slutrören på min V90 till originalslutrören med dubbla utblås. Min åf både beställde och monterade dem - är inget problem med originaltillbehör
Nä det förstår jag. Men dessa är inga orginal tillbehör som kan beställas med bilen utan sitter ju enbart på Polestar Engineered bilarna och frågan är om det är plug and play på en ”vanlig” v60


Skickat från min iPhone med Tapatalk
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 17

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]