Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1372186
UnleashFusion skrev: sön 29 mar 2020, 23:58
HeavyMetal skrev: sön 29 mar 2020, 23:46 Exteriört styling paket Har nu återkommit i bygg din volvo men utan synliga slutrör tyvärr. :-/
spelar ingen roll vilken utrustning så kommer det bli dolda slutrör.. som V90.
Ja det kommer väl på sikt att försvinna på övriga Volvo bilar också kanske tråkigt nog. :-(
#1372667
Persvante skrev: tis 31 mar 2020, 17:42 Vad gör det om synliga slutrör försvinner? Det är på gränsen till larvigt med det.
Alla tycker olika men det borde vara en valmöjlighet om man vill ha synligt eller ej.
Framför allt på större motorer tror jag dom flesta fortfarande vill ha synliga.

Borde nästan finnas en omröstnings tråd om detta. :-)
Användarvisningsbild
av iigloo
#1372674
Persvante skrev: tis 31 mar 2020, 17:42 Vad gör det om synliga slutrör försvinner? Det är på gränsen till larvigt med det.
Håller med. Tyckte det var fränt med stora, synliga, högljudda ljuddämpare, på min 240 vid 18.
Nu förstår jag inte grejen eftersom förnuftet hunnit fatt. Nyttan är lika med noll.

Kanske på en supersportbil eller en banracingbil där varje parameter är baserad på effekt och prestanda, men en XC40...

Då borde scoop på huven, snorkel, racingtanklock, överdrivet stora kjolpaket/vingar, extra positionslampor, sportluftfilter och annat skräp finnas som tillval med.

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]