NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1372027
Tack för alla svar som jag har fått.

Jag måste fråga en sak, när jag tog lös spjällhuset så såg jag att det fanns en massa olja längst ner där luften går in till motorn från luftfiltren/spjällhuset . Vet inte riktigt vad den heter men jag kan tänka mig att det inte ska finnas olja där överhuvudtaget.

Ska kolla så att säkringarna är som de ska, sen ska jag åka och köpa ett kompressionsprovare för att se hur det ser ut.

Jag kollade i boken efter säkringarna och sen så kollade jag efter lambdasond och vakuumpump säkringen och det står att det ska vara nummer 33, men när jag kollade i bilen så fanns det ingen säkring där. Så jag antar att det inte ska vara nån säkring där till 1.8 modellen.
#1372080
Sallas skrev: sön 29 mar 2020, 22:16 Såg i instruktionsboken att det ev är säkring 32 (10 amp) för 4 cylindrig motor. Kolla så den inte är bränd. Instruktionsboken
var för en 2006 årsmodell dock.
Jag tror att det kan stämma, jag ska kolla imorgon om det är säkring 32 som är till den. Vad jag såg när jag tog ut säkringarna en efter en så såg alla dem bra ut.
Weber 32dir på en b20

Skumt, B20A har enkel förgasare, oftast Strom[…]

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]