Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Riftacc
#1372041
Hej,

Köpte bluetooth kittet från vparts och följer deras instruktionsvideo.

Problemet som dyker upp för mig är att jag inte kan lägga min automat spak i D (läget längst ifrån radio/frontkonsollen) och därefter stänga av bilen. (Om jag låter spaken ligga i P, är det omöjligt att få ut radio/front-konsollen)

Bilen som används i deras video har manuell spak.

Som jag tänker, måste bilen vara avstängd när jag ska pilla med elektroniken. Mina tankar går därmed till att dra batteriet när bilen är på och ligger i D-läget.. är detta OK eller helt åt helvete dumt?

Har ni en lösning eller bättre förslag; ös på..

Min första bil, kanske är mer försiktig än vad jag borde vara, så var inte för hård mot mig ;-)

S60, 07, 2.5T, Aut.
Användarvisningsbild
av Greffel
#1372074
Installerade en sådan adapter i min 2003, inga problem alls att få ur den. Men minns iofs inte om jag hade spaken i P :)
av Salec
#1372101
Det bör gå att lägga av batteriet och sedan sätta nyckeln och vrida om tändningen för att flytta på växelspaken, det är oftast en mekanisk vajer som låser tändningen i hop med växelspaken.
Användarvisningsbild
av frasse4
#1372111
Riftacc skrev:Går ej röra spaken till något annat läge än P vid tänningslpsläget I och II..
Du måste hålla ner bromsen också. Ställ tändningen i läge 2, bromsa och lägg växelspaken i läget längst bak, sedan kan du vrida av nyckeln. Du kommer inte kunna låsa den i läge 0 men du kommer förbi läge 1 så all elektronik stängs av. Så gjorde jag på min V70 automat när jag la till BT för många år sedan.

Fjållträsk

Montering av hardwire-kittet till nya dashcamen, t[…]

Fungerar låset? Kolla sladdarna mellan lucka[…]

Kan det vara någon glapp eller något[…]