Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av AndreasThn
#1371553
fjohan82 skrev: tor 26 mar 2020, 08:15 Jag är helt tvärt om, jag skulle hellre välja de ventilerade stolarna än sportstolar.
Ja precis mkt en fråga om vad man föredrar och vad som funkar med ens kropp.
Jag sitter själv mkt bättre i sportstolarna, även om massagefunktionen är guld.
Användarvisningsbild
av perin
#1371561
Elektrikern84 skrev: tor 26 mar 2020, 13:38
Zanders skrev: tor 26 mar 2020, 11:17
Elektrikern84 skrev: tor 26 mar 2020, 11:03 Åk runt å provkör lite först. De bilarna brukar ju vara hyggligt väl-utrustade. Sen ser du vad du behöver ;-)
Skit i panorama tak bara. Kan bli dyrt om det pajjar.
Ganska märkligt uttalande i den sista meningen eller? Skit i bil, kan bli dyrt om den pajar. Man gör väl dem tillvalen man vill ha så får man ju utgå ifrån att det håller?
Ganska många här som ångrat det när det väl spricker. Säljarna är inte alltid duktiga på tala vad det kostar reparera och att glassförsäkringen inte täcker.
Men visst upp till var och en. Men TS undrade vad ”vi andra tyckte” så.... Meningen är väl inte särskilt märklig då då jag utgick ifrån mina åsikter.
Kostar det mer än självrisken av andra (plåt)skador (ej självrisk glas) tänker jag? Om inte så är väl risken större att någon annan skada inträffar, eller?
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1371577
AndreasThn skrev: tor 26 mar 2020, 15:08
fjohan82 skrev: tor 26 mar 2020, 08:15 Jag är helt tvärt om, jag skulle hellre välja de ventilerade stolarna än sportstolar.
Ja precis mkt en fråga om vad man föredrar och vad som funkar med ens kropp.
Jag sitter själv mkt bättre i sportstolarna, även om massagefunktionen är guld.
Visst är det så.
Jag har en lånebil nu, just en V60, när min är inne på omlackering.
Den har stolarna som är "hel-textil", dvs inte de med "skinnkanten" runt om.
De är också riktigt mjuka, lite som en gammal nedsutten soffa... :-)
av Lockis
#1371619
Min måste ha lista:
360 kamera och Head Up och sport ratt.
Tätt följt av uppgraderat ljud och läderstol/ventilerad läderstol.
Sen skulle jag nog aldrig få för mig att köpa en bil som inte är automatare eller har tonade rutor och stänkskydd.
av Bempo
#1371807
Jag har funderat på frågan som TS la upp och mina svar som följer,

- Vilken utrustning som man ska lägga till; allt som känns roligt, bra eller som ger dig glädje på nåt sätt.

- Vad kan höja värdet på begagnat; ingenting sänker vanligtvis värdet på beg bil, det mesta av extrautrustningens värde är borta vid nästa bilbyte men det kan påverka hur lätt eller svårt det är att sälja en bil. En del köpare vill absolut ha taklucka eller panorama medan andra absolut inte vill ha det. En del vill ha amber färg på inredning, andra vill absolut inte det.

För min egen del har jag aldrig utrustat en bil för då jag ska sälja den, jag har utrustat den för mig och nu. Detta för att hur jag än gör så kostar det pengar och jag har hellre roligt nu än sen.

Sen måste jag kommentera panorama som har fått flera inlägg i den här tråden, jag och familjen fullkomligt älskar panoramatak med ljus, luft, rymd. Skulle aldrig köpa nåt utan sånt och klart det kostar om det går sönder. Men sannolikheten är låg och varför avstå välja sånt man vill ha när man ändå spenderar stora pengar på en bil.
av kantarell
#1371835
En intressant men helt omöjlig tråd att få någon ledning från då det ju skiljer så ofantligt mycket från person till person vad gäller det man tycker är bra eller inte. Jag har gjort som Bempo och struntat i vad som ökar andrahandsvärdet eller ej utan valt det jag vill ha och har råd med.

En kul sak som belyser hur svårt det här är att dra några slutsatser ifrån är detta med panoramatak. Som en diametral motsats till Bempo så vill jag ha så mörkt som det bara går att få inne i min bil och upplever det endast som en irriterande störning om det kommer in något ljus från taket. Är det då någon av oss som har mer rätt än den andre? Naturligtvis inte! Då är det väl bra att vi i vår välfärd har möjlighet att välja det utförande som vi vill ha och har råd med. Bempo får njuta av ljuset, luften och rymden medans jag kan mysa i min mörka kupé.
Användarvisningsbild
av perin
#1371840
Bempo skrev:Sen måste jag kommentera panorama som har fått flera inlägg i den här tråden, jag och familjen fullkomligt älskar panoramatak med ljus, luft, rymd. Skulle aldrig köpa nåt utan sånt och klart det kostar om det går sönder. Men sannolikheten är låg och varför avstå välja sånt man vill ha när man ändå spenderar stora pengar på en bil.
Därav min fråga tidigare, risken att få en plåtskada måste vara flera ggr större risk att få än ett spricka på ett panoramatak?
av DajaZ3
#1371892
Elektrikern84 skrev:
DajaZ3 skrev: tor 26 mar 2020, 13:29 Saker jag tycker är bra: Car Play (Smartphone integration), 360 kamera, nedvinklingsbar backspegel när man backar, dragkrok
Finns blåtandsadaptrar som man sätter i USB porten, tror dom kostar 1500kr.

Synd bara att man måste sladdkoppla Car play :-(
av Favazza
#1371991
När jag letade hade jag samma funderingar.
Med facit i hand så välj/välj bort det du själv inte bryr dig om. Jag ville ha soltak och ångrar inget. Jag ville ha Car Play. Med facit i hand kunde jag varit utan. Kopplat in det en gång och ser inte riktigt nyttan med det, än åtminstone. Men mycket ingår i de olika paketen så man får det oavsett man vill eller inte :-)

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]