Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av specos
#1371805
Micce1980 skrev:Bas - Lägsta utr.
Kinetik - Näst lägst utr.
Momentum - Svenssonpaketet ;-)
Summum - Hög utr.
Inscription är väl högst?
Moemtum finns i två nivåer, j

Och sedan har du Business som i princip är en Kinetic men mot ett tillägg på 4 900 kr erhöll man:
Innerspegel aut.avbländning, Parkeringssensor bak, LED strålkastare, & Elmanövrerade ytterspeglar.

Så en Kinetic ska vara billigare än en Business.
av Dooxy
#1371943
Hej!

Köpte själv för knappt två veckor sen min bil! Jag satt och kolla som dig på D3 efter ha provkört den. Kolla försökte maximera mitt köp på max 300000. Försökte hitta all utrustning jag kunde få och max 6000 mil, och blev förvånad över hur lite man får i en premium bil som är begagnad för 300k.

Hur som jag körde först en d3, men sen kollade jag på en 2018 års D4, jag jag blev helt såld och största anledning är. Att D3 tycket jag fick jobba så mycket hårdare, den lät mer och med en sån fin premium kupé. Så vill man att det ska va tyst i alla fall jag. :)

Mitt tips ska du lägga nästan 300k, kolla på D4 med AWD eller FWD, skippa utrustning jag köpte själv en VOLVO V90 d4 Momentum Advanced Edition.

Ska du maximera pris, kolla på något från 2017 och köp en D3. För du kan hitta dom för så långt som 250k om du vill åka lite. Men låga mil.

Kolla här liksom https://www.bytbil.com/sodermanlands-la ... 6-14399520 2017 låg mil dragkrok! det missa jag på mitt köp. Inte för jag använder det. Min bil gick på 30k mer typ och jag fick inte dragkrog, där emot är min nyare, plus nästan helt nya sommar och vinterdäck. båda volvo original fälgar. :)

Ska du bara bara absolut billig så är väl det här bästa du kan hitta https://www.bytbil.com/stockholms-lan/p ... 3-14346690 227k och 2017
av Krillian
#1372623
Hör bara min d3 när stereon är helt ner skruvad och vid väligt höga varv i "dynamisk körläge", annars är det sällan jag hör den. Oavsett vid vanlig körning eller med släp efter.

Har dock dubbla rutor om de nu gör sån stor skillnad?
Dooxy skrev: sön 29 mar 2020, 10:20 Hej!

Hur som jag körde först en d3, men sen kollade jag på en 2018 års D4, jag jag blev helt såld och största anledning är. Att D3 tycket jag fick jobba så mycket hårdare, den lät mer och med en sån fin premium kupé. Så vill man att det ska va tyst i alla fall jag. :)

av AndS
#1373146
Dooxy skrev: lör 04 apr 2020, 21:06 Kanske något som är från person till person, jag tycket det va natt och dag i alla fall. Så föll för D4. :)
Sedan har det funnits, kanske är så fortfarande, att D3 med FWD (enkelturbo)har en motorvariant men där D3 AWD är i grunden en D4 (dubbelturbo) med lite färre hk som man plockar ut.
Så visst kan det vara ljudskillnad mellan en enkel respektive dubbelturbo hur motorn får arbeta och låter.
av Olasan
#1373382
D4/D5 har balansaxlar, vilket D2/D3 inte har. Skulle tro att det, tillsammans med att D3 behöver högre varvtal jämfört med D4 för att ge samma kraft på hjulen, är orsaken till att D3 upplevs bullrigare.

Så upplevd skillnad i buller är nog beroende på hur tung högerfot man har.
av AndS
#1373388
Tänk nu på att D3 inte definierar någon motortyp utan generellt en motorstyrka för den bilmodeller. Så två D3 kan ha olika motortyper.

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https:/[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]