Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SundanceKid
#1371560
Hej!

Ska köpa en Easee laddare till min T8. Till dessa är det lösa kablar vilket jag tycker är bra.
Man kan välja 20A eller 32A kabel.
Den enda som finns i lager just nu hos tibber är 32A. Nån nackdel förutom vikten?
av Lövet
#1371573
Finns inga nackdelar med den grövre kabeln förutom det du nämner
av Elektrikern84
#1371578
SundanceKid skrev: tor 26 mar 2020, 16:31 Hej!

Ska köpa en Easee laddare till min T8. Till dessa är det lösa kablar vilket jag tycker är bra.
Man kan välja 20A eller 32A kabel.
Den enda som finns i lager just nu hos tibber är 32A. Nån nackdel förutom vikten?
Bara väldigt överdimensionerad då laddströmmen aldrig går över 16A
Användarvisningsbild
av Zanders
#1371592
Kabeln kommer du ha i flera år om du inte gör något dumt med den så då funkar den fint till nästa bil som säkerligen kommer kunna ta emot högre kräm!
Användarvisningsbild
av tompathepilot
#1371747
Jag kör Easee från Tibber med 7.5m 32A, funkar bra trots att den är överdimensionerad, men man vet ju inte på nästa bil. Bra kvalitet, den är ju svart vilket är snyggt men syns sämre än de färggladare alternativen så jag ser det bara som en fördel att den är lite tyngre och ligger still.
av tilldavid
#1372461
Jag kör också med Easee men valde 20A 7,5m kabeln. Känns som bra kvalitet rakt igenom. Finns bara 32A så är det väl inget att grunna på.
av SundanceKid
#1372514
Fick hem allt idag. 32A-kabeln är verkligen fet och överdimensionerad.
Men kabelhållaren är verkligen liten.
av pellemando
#1372547
SundanceKid skrev:Men kabelhållaren är verkligen liten.
Tibbers egna?
Ja den var verkligen ett skämt, blev fett besviken på den, va är den 10x7 cm?

Jag tog 7.5m 32A ifrån tibber. Sen har många Volvo ÅF kampanj på Volvo original, köpte en 4.5m för 1800.
Har tibbers fastlåst hemma och Volvokabeln i bilen, fan vilken skilland de mellan dessa i kånkandet
av tilldavid
#1372589
pellemando skrev:
SundanceKid skrev:Men kabelhållaren är verkligen liten.
Tibbers egna?
Ja den var verkligen ett skämt, blev fett besviken på den, va är den 10x7 cm?

Jag tog 7.5m 32A ifrån tibber. Sen har många Volvo ÅF kampanj på Volvo original, köpte en 4.5m för 1800.
Har tibbers fastlåst hemma och Volvokabeln i bilen, fan vilken skilland de mellan dessa i kånkandet
Kör samma här, men 20A tibber kabeln alltid fastlåst hemma och tibbers kabelhållare, den funkar med 20A kabeln iaf. Sen en Schuko kabel och en vanlig ladd kabel (Volvo) i bilen.
av ellboj
#1394836
Fråga till er som kör denna laddbox (Easse), hur gör ni för att låsa upp kabeln från boxen när bilen e klar ? I appen står det bara "låst" trots att den e klar, när ja trycker på ikonen ändras det till " alltid låst "?

Har gått in i boxens installationsdel, där är det inte i klickat "lås laddkabeln.."

Ända sättet för mig att få bort den är att stänga av boxen på säkringar o starta om..??

Nån med en idé :-)

Japp, då kan du ta ut felkoder på t&au[…]

Bussningar länkarm duett

Det finns verkstadshandböcker på PV-klu[…]

Rekommenderar att vänta med mjukvara 3.0, den[…]

Har du ungefär samma uppskattad räckvidd[…]