Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1371508
V70 2.4l -00, går det bra att kombinera Meksters kompletta stötdämparsats fram med Lesjöfors (3546335) fjädrar med Mekster dämpare bak (kan det bli nån ful nivåskillnad fram/bak med olika fjädertillverkare)? Eller måste man bygga med Lesjöfors fram med, vill helst köra hela fjäderbenet komplett. Jag vill ha så original det går, gubbe-bekvämt :-)

Edit; Har funderat lite och koncentrerar mig på bakvagnen som säckar på ena sidan (trasig fjäder? får se när jag byter), beställt Lesjöfors standardfjädrar och Mekster stötdämpare till bakvagnen. Tar fronten när det behövs. Ska byta skivor och belägg runtom också. Har inte fått hem Heynes-boken än så jag vet inte om det behövs speciella delar än, läst här på forumet att man ska vara försiktig med nedre delen vid demontering av stötdämparna så inget pajar.
#1371842
Var precis ut och kollade, det sitter vanliga stötdämpare som tur är. Men när jag kollade runt alla fyra hjulen hittade jag tyvärr att främre högra drivknutsdamasken, den närmast skivan, är sprucken på två ställen och har börjat småläcka fett :-(

Lesjöfors har tyvärr inga kompletta fjäderben, kollade med dom, så det är väl säkrast att montera Lesjöforsfjädrar med dämpare av samma märke som bak för att det inte ska bli nån ful nivåskillnad.

Testade bakluckan på min -99'an med biltemas[…]

Hylsan i vinkel vx

Hm låter som man måste plocka ner l&a[…]

Var på Biltema och köpte nytt avgassyst[…]

tvillingkort till ditt befintliga abb, det har jag[…]