Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av thomasDu
#1371501
Som jag läst mig till så finns det ej Polestar uppgradering på T8, efter att reglerna ändrades. Har själv T8, 2019.
Är det ens värt det?

Har någon provat andra som tex. Tuningchip? Enligt deras hemsida så utför de uppgraderingen.

Tack / Thomas
av Elektrikern84
#1371527
En fråga till; vad fan ska man med plaketten till man får när man Polestar-uppgraderar? Hade ju vart kul det åtminstone varit färgen och modellen man själv köpt.
av Snelhest
#1371549
Åk till Norge, Danmark eller Finland, där kan du få Polestar installerat.
Själv kommer jag köpa en RICA-box och slänga i, fungerar precis lika som HEICO:s trimboxar du kan Volvos levererade med i Tyskland (reggade och klara, alla garantier gäller).
av Snelhest
#1371631
@Jordfelsbrytaren, den kopplas in emellan ett gäng olika kontakter, vad jag förstått medföljer inkopplingsanvisningar. Såklart, avlägsnas boxen med fördel vid serviceärenden och garantiärenden eller övrigt ärende hos Volvoverkstaden.
av Felix1801
#1371636
Jordfelsbrytaren skrev:Funderar också på RICA-box, hur fungerar det? Laddar man in det själv? Någon med erfarenhet? :-)
Jag kör med RICA box nu i min T8:a blir skillnad men ingen jätte skillnad. Kan tänka mig att när den kommer till T6 TE så kommer det märkas ännu mer. Syns ingenting hos handlaren när du servar den. Man plockar ju bort den innan.

Hej! Vill ha tips på billig och bra Bilverks[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Man ska inte förakta 4an. Är ju rappare[…]

Fick samma svar från Volvo Sverige. B[…]

Hej på er, Jag har fått den kär[…]