Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sparkz
Du har alltså ingen gnista på 2 och 3? Dra av en tändkabel i taget, bara lite grann så hör du om gnistan hoppar från kabeln till stiftet. (Jag brukar använda en tång och jorda den med en bit kabel så slipper man hoppa så om gnistan skulle slå i tången)
av bmw520
Sparkz skrev:Du har alltså ingen gnista på 2 och 3? Dra av en tändkabel i taget, bara lite grann så hör du om gnistan hoppar från kabeln till stiftet. (Jag brukar använda en tång och jorda den med en bit kabel så slipper man hoppa så om gnistan skulle slå i tången)
okei, skal prøve på d i helgen :) men jeg har mine tvil :( har jo prøvd ny rotor,fordelare,kablar og stift :(
av ErikP
bmw520 skrev:
ErikP skrev:Kolla tempgivaren som sitter under 3:ans insugningsrör i toppen. om det är en dubbel kontakt, ett motstånd från varje stift till jord ska vara samma värde på båda stiften.
-10 grader = 8200-10600 ohm
+20 grader = 2200-2800 ohm
+80 grader = 250-400 ohm

Hade samma problem med min bytte givare sen gick den bra.
Lycka till
er vel den som heter termotidskontakt/føler på norsk :wink:
vis ikke den er orden, åssen reagerer motoren når den er gåen da???
Menar du givaren till kallstartsventilen? Så sitter den längst bak på toppen mot torpedväggen. Kan det vara så att motorn blir så sur att den inte tänder på tvåan och trean ??
av bmw520
ErikP skrev:
bmw520 skrev:
ErikP skrev:Kolla tempgivaren som sitter under 3:ans insugningsrör i toppen. om det är en dubbel kontakt, ett motstånd från varje stift till jord ska vara samma värde på båda stiften.
-10 grader = 8200-10600 ohm
+20 grader = 2200-2800 ohm
+80 grader = 250-400 ohm

Hade samma problem med min bytte givare sen gick den bra.
Lycka till
er vel den som heter termotidskontakt/føler på norsk :wink:
vis ikke den er orden, åssen reagerer motoren når den er gåen da???
Menar du givaren till kallstartsventilen? Så sitter den längst bak på toppen mot torpedväggen. Kan det vara så att motorn blir så sur att den inte tänder på tvåan och trean ??
er den ja :) men den tenner ikke i heletatt, er ingen gnist på syl2 og 3 :(
kan ikke ha noe med den og gjøre.
Användarvisningsbild
av igelkottar
Har du kollat spridarna till 2:an och 3:an så att inte de står öppna
hela tiden och sprutar in bensin?
av bmw520
igelkottar skrev:Har du kollat spridarna till 2:an och 3:an så att inte de står öppna
nej, men d burde jo bli gnista på syl 2 och 3 om spridarna står øppna??? eller :???:
Användarvisningsbild
av igelkottar
bmw520 skrev:
igelkottar skrev:Har du kollat spridarna till 2:an och 3:an så att inte de står öppna
nej, men d burde jo bli gnista på syl 2 och 3 om spridarna står øppna??? eller :???:
Jag läste bara din uppdatering på förstasidan, och det jag tänkte var
att om stiften är genomsura så kanb det inte bli gnista.

Får du ingen gnista med ett torrt stift som du håller på ventilkåpan?
av bmw520
igelkottar skrev:
bmw520 skrev:
Jag läste bara din uppdatering på förstasidan, och det jag tänkte var
att om stiften är genomsura så kanb det inte bli gnista.

Får du ingen gnista med ett torrt stift som du håller på ventilkåpan?
må lese alt :wink: hehehehe.
nej, ingen gnista på syl 2 och 3, oansett hva jeg gjør :( fattar inget lengere :cry:
Användarvisningsbild
av igelkottar
När det inte blir gnista på 2 och 3 så kan det nästan bara vara
1. Tändkablarna
2. Fördelarlocket
3. Slutsteget
av bmw520
igelkottar skrev:När det inte blir gnista på 2 och 3 så kan det nästan bara vara
1. Tändkablarna
2. Fördelarlocket
3. Slutsteget
alt er jo bytta :cry:

Det drar sig mot sommaruppehållet för s[…]

Enligt meken så hade han nollat den och rade[…]

Bensinpriser v2

Sedan kriget bröt ut har oljepriserna ö[…]

Kanske läge att testa att byta själva &q[…]