...

Moderator: Moderatorer

#1369202
joel80 skrev: fre 01 nov 2019, 17:04 Har haft bilen inlämnad och dom försökte fixa med polering men det gick inte. Omlack av hela taket om det ska kunna fixas. Kostar mig 6000kr plus moms i självrisk då det är företagsleasing och det går på vagnskadegarantin.
Oj Oj, vilken grym otur, lider med dig. Blev bilen så skadad av äggkastningen, eller har de gett sig på din bil med stenar också ? Jag har råkat ut för äggkastning men då räckte det med tvätt.

Fan vet om man vågar dra sådana här typer inför polisen, då kommer de väl och bränner ned ens hus medans polisen bara tittar på. Politiker, Domstolar och Journalister står ju alltid på buset sida mot de som sköter sig och drabbas.
#1398888
StefanN skrev: lör 29 aug 2020, 08:49 Merca verkar populära att kvadda, det va en C63 AMG inatt som hade närkontakt med en BMW på Norrortsleden.
Det var väl vid denna incidenten som vittnen tidigare hade sett att ett av fordonen hade någon form av blåljus...?
joel80 skrev:Bilen i olyckan i filmen var tydligen inte mer än ca 3 veckor gammal. Inget kollisionsvarningssystem i en sån?
Bore räcka att man håller båda händerna på ratten, har blicken framåt och byter till vänster körfält... Står någon vid kanten bör man alltid byta körfält för att skapa en säkerhetsmarginal.
Här kör ju föraren rakt in i framförvarande.
#1398889

fjohan82 skrev:
Bore räcka att man håller båda händerna på ratten, har blicken framåt och byter till vänster körfält... Står någon vid kanten bör man alltid byta körfält för att skapa en säkerhetsmarginal.
Här kör ju föraren rakt in i framförvarande.
Ja absolut.. Kan inte ens se bromsljus innan det smäller.
Menade mer att jag tyckte det var lite konstigt att en ny bil inte verkar ha nått sånt system alls som gjorde nått. Många har ju det. Men jag är helt överens med dig om att det med lite uppmärksamhet framåt so borde det funnits lång tid att undvika den olyckan.
#1398890
joel80 skrev: lör 29 aug 2020, 10:46
fjohan82 skrev:
Bore räcka att man håller båda händerna på ratten, har blicken framåt och byter till vänster körfält... Står någon vid kanten bör man alltid byta körfält för att skapa en säkerhetsmarginal.
Här kör ju föraren rakt in i framförvarande.
Ja absolut.. Kan inte ens se bromsljus innan det smäller.
Menade mer att jag tyckte det var lite konstigt att en ny bil inte verkar ha nått sånt system alls som gjorde nått. Många har ju det. Men jag är helt överens med dig om att det med lite uppmärksamhet framåt so borde det funnits lång tid att undvika den olyckan.
Väldigt mycket är tillbehör på Mercedes, så det är säkert något som inte valdes till.. De bilarna går ju inte ens att pruta på priset längre.
  • 1
  • 352
  • 353
  • 354
  • 355
  • 356
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]