Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av White
#1345725
800serien skrev: lör 02 nov 2019, 22:58
White skrev: ons 30 okt 2019, 17:56 Jaha...

I morse när jag körde till jobbet beslöt höger sidospegel sig för att kasta in handduken!
Glaset lossnade helt enkelt från sin platta. Fick bli att inhandla ett nytt glas på Volvo.




Hände på min 855 i våras efter jobbet! Låg på landsväg i ca 75 km/h och just vid ett gupp i vägen klonkade det till i bilen. Tänkte vad f*n var det där så jag kollade först i vänstra sidospegeln, sen backspegeln inne och till sist i högra spegeln och först då förstod jag var klonket kom ifrån. :-o Gick nog i tusen bitar. :-)
Ja min ramlade rakt i asfalten.
Användarvisningsbild
av White
#1351257
Här har inte hänt så mycket mer än att bilen rullar som den ska varje dag. :-)

I dag åkte i varje fall vinterhjulen på, hög tid nu. Sommarhjulen ska få sig en
ordentlig tvätt nu när dom är avplockade, även bil och vinterhjul ska få ordentlig
tvätt då det är välbehövligt.



Sommarhjulen är liiiiite skitiga! :P

Bild

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
av White
#1367264
Jaha! Det här blev ju inte så bra...




Bild

Bild




Gammal farbror på 90 år körde rakt ut från vejningsplikt och körde mig i sidan.
Dörren är ju bara till att byta, men hundbenet är ju lite mer trix. Får se vad Volvia säger om
dom vill lösa in eller göra vid. Tänkte annars att få pengar och göra vid själv.

Deras lilla peguot blev ganska intryckt i fronten och jag fick bryta upp hans förardörr för att
kunna öppna den då framskärmen tog emot.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1367308
Ja det där är ju typiskt. :-(
Men skadorna ser iaf inte så farliga ut. Dörren behöver ju bytas så klart(kostar nog mer att rikta den än att byta). Hundbenet går nog att knacka ut relativt enkelt, men helt 100%igt blir det nog inte utan att lägga ner ordentligt med tid(=pengar, det enda språk f-bolag förstår sig på) på det. I absolut värsta fall behöver man kapa och svetsa ny plåt, och då måste det ju lackas också(=ännu mer pengar).

Jag misstänker att f-bolagets skadekontrollant kommer komma i en sprillans ny BMW, slänga ett öga på bilen, och säga "den där löser vi in, du får <oförskämt lite> kr" :bored:
Hoppas givetvis att du inte får ett sånt stolpskott till kontrollant, utan får någon som har lite vett iaf.
Användarvisningsbild
av White
#1367314
Lucif3r skrev:Ja det där är ju typiskt. :-(
Men skadorna ser iaf inte så farliga ut. Dörren behöver ju bytas så klart(kostar nog mer att rikta den än att byta). Hundbenet går nog att knacka ut relativt enkelt, men helt 100%igt blir det nog inte utan att lägga ner ordentligt med tid(=pengar, det enda språk f-bolag förstår sig på) på det. I absolut värsta fall behöver man kapa och svetsa ny plåt, och då måste det ju lackas också(=ännu mer pengar).

Jag misstänker att f-bolagets skadekontrollant kommer komma i en sprillans ny BMW, slänga ett öga på bilen, och säga "den där löser vi in, du får <oförskämt lite> kr" :bored:
Hoppas givetvis att du inte får ett sånt stolpskott till kontrollant, utan får någon som har lite vett iaf.
Nej jag hade sådan tur att tröskeln och c-stolpen är helt intakta.

Volvo har eget skadecenter här i Ystad, kommer köra dit och få skadan bedömd.

Lacka kan jag göra själv, och jag har ett företag som brukar svetsa till humana priser till mig.
Användarvisningsbild
av frasse4
#1367317
Ajdå, men det där får du nog ordning på :-D, dock lite ovanlig färg så kanske inte lika lätt att hitta en dörr i samma färg :bored:
Användarvisningsbild
av White
#1368117
Då var bilen skadebesiktigad, och att Volvia kommer ersätta hela skadan är
bara att glömma då notan slutade på drygt 35.000kr.

Jag har framfört mitt förslag till både verkstaden och Volvia om att bara göra vid
bakdörren så fixar jag själv hundbetet i så fall, får se vad dom svarar. I annat fall
får jag satsa på kontantersättning och att själv göra vid allt.
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 30

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https:/[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]