- sön 23 feb 2020, 12:51
#1366229
Intressant att en del verkar få ny egrkyl på goodwill efter ombyggnaden. Det verkar ju vara en hel del D4:or som kylen knäcks på direkt efter.
Ventilkåpspackninen var restad så jag får förhoppningsvis tillbaka bilen i slutet av veckan. Utan bil pga ombyggnaden i nästan två veckor.
Cotag skrev: ↑tor 20 feb 2020, 16:10 Närmast fascinerande att man inte provtrycker EGR-kylaren innan man rycker toppen, speciellt då du uttalat frågat om den felkällan. Näja, dom hade kanske lite att göra i verkstan.Ny kamrem skulle dom sätta dit iallafall, Den som satt har gått 1000 mil. känns lite trist med att motorn blir isär och ihopskruvad... lär ju aldrig bli lika bra som den var från maskinmonteringen från fabrik.
Ventilerna brukar läcka på en del motorer pga sotpåbyggnad, en tanke kan ju be dom kolla detta när dom har toppen av, ja om den inte redan är ihopsatt nurå.
Kamremsats har intervall 15 000 mil, är du nära så kan det vara läge med en ny när dom ändå är där och skruvar, tänker jag.
Intressant att en del verkar få ny egrkyl på goodwill efter ombyggnaden. Det verkar ju vara en hel del D4:or som kylen knäcks på direkt efter.
Ventilkåpspackninen var restad så jag får förhoppningsvis tillbaka bilen i slutet av veckan. Utan bil pga ombyggnaden i nästan två veckor.
Xc70 D4 -14