Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1367200
fjohan82 skrev:
pang58 skrev: tor 27 feb 2020, 18:01
McQueen skrev: tor 27 feb 2020, 00:47 Vilka funktioner tycker du är mest värdefulla?
Aktivera värmaren. Skicka destination till GPS. Kördagbok och meddelande om utlöst larm/bilen olåst vill jag inte vara utan. :-)
.. och få hjälp när en olycka inträffar.
När jag blev påkörd fixade VOC så att räddningstjänst, ambulans etc. kom till platsen.
Den funktionen fungerar väl oavsett aktivt VOC abonnemang eller inte om jag förstått det rätt?
#1367286
Nja, om du inte är värre illa an kan du själv trycka på den röda SOS-knappen i taket, eller var den nu sitter. Det beror på bilmodellen.
Detta kan man göra exempelvis om man vill larma om en olycka som man inte själv är inblandad i, men kanske råkar komma till precis efter det att den hände.
#1369479
Fick förra veckan betala 1400 kr på Bilia för att det skulle vara möjligt att installera mitt förnyade Volvo On Call-abonnemang. Krävde uppdatering av mjukvara och det tog en bra stund att bli klart. Nu slipper jag felmedddelandet vid varje start! Eftersom bilen är av 2011 års modell är den enda funktionen att kunna fjärrinställa värmaren.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]

Efter en del fundering fick det bli Goodyear Effic[…]