Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av gele77
#1366937
Ingen brist ännu vart fall, min planerade Tw6 slog om från planerad (1) till på väg (3) igår. Prel leverans v13.
av Felix1801
#1366986
Finns regler hur högt övermarken batteriet måste vara. Likadant med ex. BMW 330e.
Snelhest skrev: ons 12 feb 2020, 07:09 Kika här, ställde samma fråga nyligen. Kort sagt levereras aldrig T6/T8 med sportchassi: viewtopic.php?f=86&t=153964
Spid3r skrev:Inbillar jag mig eller är T6 TE något högre än besin-motsvarighet tex D4? Annorlunda fjädring? Någon som vet anledningen isf?
av Cosmo
#1367009
Har beställ en V60 T6 TE med beräknad leverans v.22😃
Hur har ni gjort med laddbox, och placering av den?
Jag har varmgarage i källaren, där bilen står hela vinterhalvåret, sommar tid står den oftast ute.
Var är lämpligt att placera en laddbox?
av knivkoping
#1367257
Cosmo skrev:Har beställ en V60 T6 TE med beräknad leverans v.22😃
Hur har ni gjort med laddbox, och placering av den?
Jag har varmgarage i källaren, där bilen står hela vinterhalvåret, sommar tid står den oftast ute.
Var är lämpligt att placera en laddbox?
Det vet du bäst själv var som är lämpligast :) Du kommer antagligen ladda varje dag så tänk på vad som är smidigast för din del. Köra in i garaget varje dag för att ladda (som du ändå gör ett par månader av året) eller stå utomhus. Parkeringsklimatet funkar riktigt bra utomhus och särskilt när bilen sitter på laddning.

Min laddbox sitter på utsidan av garaget. Ganska trångt inne i garaget men uppfarten är stor så bilen laddas och står utomhus hela tiden. Kör en laddbox med fast kabel för enkelhetens skull, däremot är sladden bara 4m så jag kan desvärre inte backa in bilen på uppfarten som jag annars föredrar att göra. Att öppna bagage och dra fram kabeln och tvärtom vid avresa gör dock att det var värt för mig.
Användarvisningsbild
av SWEiNSANE
#1367289
Installerade Charge Amps HALO Wallbox idag så nu är jag redo. Självklart installerade jag den inne i garaget då jag alltid kör in bilen. Vem vill ha bilen ute i solen, regnet, bland fåglar och idioter ;-)
av Elektrikern84
#1367618
gele77 skrev: ons 26 feb 2020, 17:07 Ingen brist ännu vart fall, min planerade Tw6 slog om från planerad (1) till på väg (3) igår. Prel leverans v13.
Hoppa den över byggd?
av gele77
#1367709
Japp, kanske får den som byggsats? :-)

Nä, men Torslanda byggd och jag bor i Torslanda så den skickades väl princip omgående till volvobil där jag skall hämta ut den. Dock upphämtning först v11. Men det är ju ändå två veckor tidigare än jag fick från början.
av Elektrikern84
#1367725
gele77 skrev: sön 01 mar 2020, 22:20 Japp, kanske får den som byggsats? :-)

Nä, men Torslanda byggd och jag bor i Torslanda så den skickades väl princip omgående till volvobil där jag skall hämta ut den. Dock upphämtning först v11. Men det är ju ändå två veckor tidigare än jag fick från början.
Jaha du gjorde som jag köpte din på IKEA? :P
av koln
#1368324
Åre - Sundsvall 29mil.
80-100 väg. Laddad när jag for.
Takbox och packning och barn.
Snöigt Å det gick inte fortare än begränsningen, utan följde trafikflödet.
När jag tankade hemma fick jag i 19,6 liter.
0,67 alltså. Jag är nöjd.
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17

Låter lite dumt men har du nollställt b[…]

Uppdatering på resultatet. Det var rattl&ari[…]

Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]