Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Hej,

Vad har ni för uppfattning om Biltemas modellanpassade avgasdelar..?
Är de (nu för tiden) generellt lika bra (passning, ljud/oljud, mottryck i ljuddämpare och rostskydd) som volvo original, adcenter och liknande?

Behöver byta ett par delar till min V50 1.8F MY08, bl a bakre ljuddämparen.. Som skiljer väldigt mycket i pris på biltema (650) vs adcenter (2100)..
Kan inte tänka mig att det är nån större skilnad på kvalitét. Andra kan säkert ha en annan åsikt. Jag hade kört med BILTEMA med den prisskillnaden.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

När jag skulle byta sist på min V40 -04 så handlade jag begagnat, i nästan nyskick, original på lokala skroten istället för Biltema.
Baserade valet på tidigare riktigt dåliga erfarenheter på kass rostskydd och passform på "piratblås".
Bytte nyligen halvsatts på min 740 och det förra var oxå från biltema. Det höll faktiskt 4 år innan det rostade hål på flera ställen det anser jag vara fullt godkänt och passformen är som original.
Hade simons anpassat sportsystem på min V70 det var bara kex kvar efter 2 år.
Bytte halvsats när jag fick bilen -09. Har bytt främre röret 2 ggr under åren och "svetsat om" katalysatorn en gång. Förra hösten bytte jag halvsats igen, och någon månad senare fick jag byta främre röret igen. Mellandämpare (den stora) var fortfarande hel, men bakre dämpare och röret mellan var helt slut. Sista röret (från sista dämparen) är också också kvar sedan mars -09. Bilen är min kära 745 GLT 16V -88B och det finns inte komplett halvsats till min bil längre så jag fick "plocka" från olika modeller. Både den "gamla" halvsatsen och alla dom delar jag bytte i höstas är från Biltema. Halvsatsen jag köpte då var fabrikat Walker, vad Biltema säljer nu vet jag inte. Så visst kan Biltemas avgassystem både passa, hålla i många år och var billiga :-D :-D
Varierande laddtryck Volvo 940

Vad skulle kunna jävlas med den tror du? K&au[…]

VOC Service

..uppdatering programvara.. Nu har du en smart[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

..Nu kan jag påbörja hover-konverteri[…]

Laddbox

Ja, jag skulle vilja säga det.