Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av roband915
#1366817
Jag får ändra mig ang. Sprickan i glaset förresten. Den känns utanpå o man kan se att den går hela vägen in faktiskt.
av Erik Å
#1366849
Hur ser reflektorn på den "dåliga" sidan ut då, är den mattare än på andra sidan? Om det är svårt att se utifrån genom glaset kanske det går att få in en liten tandläkarspegel genom hålet där lampan sitter.. Efter 10+ år så brukar reflektorn inte riktigt vara vad den har varit :-)
Sprickans optiska (spridande) inverkan kan du utesluta om du tejpar en någorlunda smal svart tejp över den på utsidan, typ vanlig eltejp kluven på längden med sax
av roband915
#1366875
Reflektorn blänker typ likvärdigt på båda sidor såvitt jag kan bedöma. O höja o sänka funkar fint. Att höja o sänka påverkar heller inte ljusbilden. Ska få hjälp av en mekaniker i eftermiddag o titta på det så ska bli intressant att se vad han kommer fram till.
av roband915
#1366918
Verkstan bytte lampor o svor lite över de biltema-lampor som satt i. Jag hade inte heller trott mig men jag tillade trots det att jag nyligen bytt från bättre lampor.... Återstår nu att se om ombesiktningen går genom. Om ja på den så är det bevisat att jag ej kan byta lampor på bilar. Otroligt.
Edit: Det är officiellt! Jag är dum i huvudet! Då har man lärt sig att vara jävligt noggrann när det gäller lampbyte och för allt i världen aldrig mer lampor från Biltema. Tack alla för förbannat bra tips o råd.
av MickeM
#1366940
Hahaha, döm inte dig själv för hårt.
Det är pilligt som tusan, och du är låååångt ifrån ensam. Snart kommer du se bilar med halvljus som lyser knas överallt. (Som alltid funnits utan att du tänkt på det)
H7 är helt usel infästningskonstruktion.
Gamla H4 var mycket svårare att sätta fel.
H9 mfl är också lättare att få rätt än usla H7

Rekommenderar att vänta med mjukvara 3.0, den[…]

Har du ungefär samma uppskattad räckvidd[…]

Hylsan i vinkel vx

Den kanske passar på äldre?

Tät vevhusventilation?

Absolut inte vanligt. Kan inte minnas att jag bytt[…]