Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Tedse
#1366917
Ja lyckats läsa mig till om 3 och 4stift också. Verkar även som att det är någon skillnad på mattor före och efter 86 i yakazaki husen. Inte belägg för detta ännu
av Tedse
#1366919
Är det ett yakazaki eller vdo? Ser inte alls ut som det jag har, största skillnaden är väl tankmätaren
av Tedse
#1367046
Förstår inte vilken modell det är jag har.. Fått igång mitt gamla tillräckligt för att köpa en hastighetsmätare från bjårntech, så det får bli lösningen i detta fallet!

Men om någon skulle veta vad för skillnader det finns på yakazaki husen får ni ju gärna upplysa!

Mvh Ted
av Tedse
#1375579
Kom fram till att felet satt i ABS enheten på bilen.

Drog en ny kabel direkt från givaren på bakaxlen och då hoppade mätaren igång, skarvade ihop den med signalen till Abs boxen och den fungerar fortfarande.

Vet ej vad felet från Absen är men eftersom den bibehållit sin funktion så la jag ner att leta mer på det.

Tack för hjälp, hoppas det kan vara en knuff i rätt riktning för någon annan. Mvh Ted

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]

Fattar inte riktigt detta. Alla av nya generatione[…]