Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Petzzon
#1366710
Ezz skrev:
PowerPulse skrev:
Mikaels80 skrev: tis 25 feb 2020, 11:37 Nu är MY21 XC60 byggbar i bygg din Volvo
Trista förändringar, prägling i stolarna med Inscription alt R-design borta. Sportratt ej valbar till Inscription, växelpaddlar borta, r-design emblem borta, vanligt läder borta till R-design, finns säkert mer jag missat. Och sen fartbegränsning till 180 som grädde på moset.
Låg motivation att byta min härliga D5:a just nu! :-)
Håller med, finns faktiskt inget positivt förutom den svarta ramen (som ändå folieras då emblemet fortfarande är silver), men hur som - HK-ljudet finns inte heller kvar, standard eller B&W...

HK ljudet finns kvar, ligger i teknik och loungepaket
av Mikaels80
#1366804
Jag känner inte att jag går miste om nåt väsentligt, absolut inget som motiverar ett prispåslag på 38000:-
Och grillen har jag ändå tänkt att foliera.
Användarvisningsbild
av RmK
#1366820
torbjorn_75 skrev: tis 25 feb 2020, 23:16 Digitalradio DAB+ är standard på XC60 också ser jag. Det ska bli lag på det i nya bilar vad jag förstår.
Lag? DAB har ju aldrig slagit i Sverige. Tyskarna har det rätt mycket vad jag vet. Eller skall de köra något säkerhetstjosan via DAB?
Användarvisningsbild
av torbjorn_75
#1366825
Det är helt rätt, det har inte slagit igenom i Sverige. Men tror det kommer från EU, något beslut / lag där och som ska gälla från december i år. Inte alla ny bilar, men de som säljs med radio måste stödja DAB+ då. Någon som vet mer kan fylla i eller rätta mig. Det har inte skrivits så mycket om det.
Användarvisningsbild
av RmK
#1366836
torbjorn_75 skrev: ons 26 feb 2020, 07:54 Det är helt rätt, det har inte slagit igenom i Sverige. Men tror det kommer från EU, något beslut / lag där och som ska gälla från december i år. Inte alla ny bilar, men de som säljs med radio måste stödja DAB+ då. Någon som vet mer kan fylla i eller rätta mig. Det har inte skrivits så mycket om det.
Det kan vara så enkelt att de vill stänga ner FM bandet för andra funktioner i framtiden. Jag beställde inte DAB på min (eftersom det var bortkastade pengar enl vad jag visste då :)
av Elektrikern84
#1366867
RmK skrev: ons 26 feb 2020, 09:03
torbjorn_75 skrev: ons 26 feb 2020, 07:54 Det är helt rätt, det har inte slagit igenom i Sverige. Men tror det kommer från EU, något beslut / lag där och som ska gälla från december i år. Inte alla ny bilar, men de som säljs med radio måste stödja DAB+ då. Någon som vet mer kan fylla i eller rätta mig. Det har inte skrivits så mycket om det.
Det kan vara så enkelt att de vill stänga ner FM bandet för andra funktioner i framtiden. Jag beställde inte DAB på min (eftersom det var bortkastade pengar enl vad jag visste då :)
Skulle de stänga FM bandet helt plötsligt (vilket inte bara görs i en handvändning) kan man köra Play via Bluetooth.
av Lövet
#1366869
Det måste finnas "broadcast" möjlighet i Sverige och DAB ska väl ersätta FM kan jag tänka mig. Men just nu finns vad jag vet inga DAB sändningar så att betala för det skulle jag aldrig göra.
av Lockis
#1366878
Lövet skrev:Det måste finnas "broadcast" möjlighet i Sverige och DAB ska väl ersätta FM kan jag tänka mig. Men just nu finns vad jag vet inga DAB sändningar så att betala för det skulle jag aldrig göra.
Goda nyeheter då! Det finns faktiskt ett visst utbud av DAB i Sverige nu!

From den 1/7-19 så började NENT group att sända DAB.

Fortfarande är det inte täckning i hela sverige men det verkar gå frammåt.

Personligen så har jag dock inte valt till DAB utan kör stenhårt på TuneIn och Spotify.

https://www.teracom.se/om-teracom/nyheter/dab-nent/
av Lövet
#1366880
Lockis skrev:
Lövet skrev:Det måste finnas "broadcast" möjlighet i Sverige och DAB ska väl ersätta FM kan jag tänka mig. Men just nu finns vad jag vet inga DAB sändningar så att betala för det skulle jag aldrig göra.
Goda nyeheter då! Det finns faktiskt ett visst utbud av DAB i Sverige nu!

From den 1/7-19 så började NENT group att sända DAB.

Fortfarande är det inte täckning i hela sverige men det verkar gå frammåt.

Personligen så har jag dock inte valt till DAB utan kör stenhårt på TuneIn och Spotify.

https://www.teracom.se/om-teracom/nyheter/dab-nent/
Alright, mer än jag visste. Vill minnas att jag läste en rubrik i stil med "all DAB slutar sändas i Sverige" men det var kanske för drastiskt. (=clickbait som vanligt)

edit: vafalls, jag har nog DAB i bilen. Aldrig testat dock. Måste ut och kolla! http://www.manualesaudi.com/AudiA4/sv_S ... m00258.htm
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 12

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Har dratt 1300kg-henger med V60 2015.5 med samme m[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]

Ok, comviq var inte behjälpliga med det...