Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1366657
Fast om man nu inte tycker det är värt pengarna, eller inte använder funktionen (tänk parkerar i varmgarage). Ska man aldrig kunna bli av med plinget då? Jag är fullt med på TS fråga.
#1366835
Det finns ju fler funktioner än att bara styra vämaren i VOC.
Men svaret på plingborttagandet är nog att det inte går idag. Det är ju inte återförsäljarna som bestämmer hur bilarna ska fungera.
#1367022
vill man bli av med plinget kostar de ca 360sek per år, thats it, och det borde väl vara en piss i nilen, så betala och se glad ut, sedan kan man tycka vad man vill om plinget, det går inte att ta bort från Volvos sida iaf, kanske med Vdash, men det kostar mer än 360sek
#1367055
McQueen skrev: tor 27 feb 2020, 00:47
pang58 skrev:Skulle för min del aldrig vilja vara utan. Väl värt pengarna enligt mig.
Vilka funktioner tycker du är mest värdefulla?
Förutom värmarstyrning använder jag ofta möjligheten att skicka resmål till bilen, så slipper jag sitta där och leta adresser.
#1367057
Någon som kan höra med sin ÅF, självklart ska väl detta gå när man till och med kan stänga av bältespåminnarplinget.... Dessutom när dessa bilar blir 15 år äldre och tekniken inte är värd att byta ut, ska då Olle köra runt utan bälte med med voc-pling. Klart det ska gå att stänga av/avprogramera
#1367128
McQueen skrev: tor 27 feb 2020, 00:47
pang58 skrev:Skulle för min del aldrig vilja vara utan. Väl värt pengarna enligt mig.
Vilka funktioner tycker du är mest värdefulla?
Aktivera värmaren. Skicka destination till GPS. Kördagbok och meddelande om utlöst larm/bilen olåst vill jag inte vara utan. :-)
#1367143
pang58 skrev: tor 27 feb 2020, 18:01
McQueen skrev: tor 27 feb 2020, 00:47
pang58 skrev:Skulle för min del aldrig vilja vara utan. Väl värt pengarna enligt mig.
Vilka funktioner tycker du är mest värdefulla?
Aktivera värmaren. Skicka destination till GPS. Kördagbok och meddelande om utlöst larm/bilen olåst vill jag inte vara utan. :-)
.. och få hjälp när en olycka inträffar.
När jag blev påkörd fixade VOC så att räddningstjänst, ambulans etc. kom till platsen.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Tänker att det kanske går att koppla in[…]

Hylsan i vinkel vx

Ok,då tackar jag för svaren.

ljud vid generering

hör ett klickande/klonkade när man sl&au[…]

Nytt avgasrör B234F

Nu står 745-an på bockar igen. Dags f&[…]