Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Lövet
#1366658
Swish är idag så etablerat som betalsätt så bara faktumet att en köpare vill använda något annat är en varningssignal. Försiktighet krävs då och man måste verkligen dubbelkolla att pengarna finns på sitt eget konto. Släpp absolut aldrig iväg en bil om ni har olika banker innan pengarna kommit, inte ens om du fått se signeringen av betalningen. De kan stoppas i efterhand!
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1366661
Här vid 00:23 alltså när betalningen bearbetas kan man klicka på den betalandes skärm, den ska då typ visa ett litet fyrverkeri där man petar på skärmen



En snubbe jag köpte takräcken av började göra så och undrade lite försynt varför han petade på min lur, han ville bara ha sina pengar och inte se en annan print screen bild på att jag betalade ;-)
av Lövet
#1366663
Micce1980 skrev:Här vid 00:23 alltså när betalningen bearbetas kan man klicka på den betalandes skärm, den ska då typ visa ett litet fyrverkeri där man petar på skärmen



En snubbe jag köpte takräcken av började göra så och undrade lite försynt varför han petade på min lur, han ville bara ha sina pengar och inte se en annan print screen bild på att jag betalade ;-)
Jag skulle nog också bli förvånad så att säga. Det är först när det vibrerar till i min egen telefon du får takräckena oavsett hur mycket fyrverkeri det är i din lur ;-)
Användarvisningsbild
av skalman65
#1366796
Ok då tror jag har fått lite koll på läget,
Swish får det bli, kontrakt från blocket samt inte visa mitt eget körkort innan ägarbytet.

vid provkörning be att få nycklar i pant, går man för långt om man ber att få titta på köparens körkort.
av Lövet
#1366871
skalman65 skrev:Ok då tror jag har fått lite koll på läget,
Swish får det bli, kontrakt från blocket samt inte visa mitt eget körkort innan ägarbytet.

vid provkörning be att få nycklar i pant, går man för långt om man ber att få titta på köparens körkort.
Följ med i bilen istället. Din stöldförsäkring gäller inte om du gett iväg nycklarna frivilligt. Det är en klen tröst om du står där med ett par nycklar som du inte ens vet är till rätt bil.

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]