Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Wibe
#1366689
14’ extra kostar 20”. Hade de kostar 23’ hade jag valt att köpa hjul vid sidan...

Mer kontantinsats är ett alternativ men någonstans måste jag sätta stopp

Har bestämt mig för att ta bort elstol för pass och istället ta akustikrutor.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Lockis
#1366690
Wibe skrev:14’ extra kostar 20”. Hade de kostar 23’ hade jag valt att köpa hjul vid sidan...

Mer kontantinsats är ett alternativ men någonstans måste jag sätta stopp

Har bestämt mig för att ta bort elstol för pass och istället ta akustikrutor.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Låter som en bra idé, men jag rekommenderar dig att ta H/K istället för 20".
H/K är nog det på min bil jag är mest nöjd med. Speciellt i kombination med Akustik rutorna.

Nu blev jag visserligen ledsen när jag inte fick 17" vinterhjul också (blev 18" istället pga Four-C), så för mig hade jag utan tvekan dumpat icke standard fälg utan att fundera :-)
Användarvisningsbild
av Wibe
#1366691
Ok, där är vi nog olika. Kan tänka mig att åka lite mer stumt för utseendet... men vem vet. Halva mars kvar innan sista ändringen


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Lockis
#1366756
Wibe skrev: tis 25 feb 2020, 17:12 Ok, där är vi nog olika. Bild Kan tänka mig att åka lite mer stumt för utseendet... men vem vet. Halva mars kvar innan sista ändringen Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Alla är vi olika. Mitt resonemang är dock att 20" går att köpa senare. H/K går bara att få vis nybil ;-)
av UnleashFusion
#1366759
Jag måste hålla med Lockis. Jag hade definitivt tagit H/K före fälgar. Anledningen är för att H/K går inte eftermontera till bilen medans fälgarna kan man köpa när t.ex. bilia när dom har 20-25% rabatt på kompletta däck etc. Då skulle 1 uppsättning kosta ~20-22tkr efter rabatt. har man tur dyker även turbine på blocket för mycket billigare ~15-18tkr/uppsättning.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1366770
Även jag håller med föregående...
Man kan många gånger ångra att man inte tog ett tillbehör som sedan inte går att eftermontera, medan hjul i olika former dyker upp med jämna mellanrum.
Här finns 20", dock till XC60 för endast 5000:- (utan däck) vilket är mindre än priset för en fälg: https://www.blocket.se/annons/stockholm ... r/88632525
av Lockis
#1366787
Wibe skrev: tis 25 feb 2020, 21:42 Ni har en poäng Bild Eller så får jag helt enkelt trycka in mer pengar Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hehe, det där resonemanget spräckte min budget med 50.000 :-D Men.. det är dina pengar och ditt val. Det är inte säkert du har samma preferens som jag gällande ljudet. Åk ut till handlaren och provkör bil med och utan h/k innan du bestämmer dig.
Användarvisningsbild
av Wibe
#1366792
Ja jag bör kolla av ljudet ordentligt innan. Jag har orginalljudet i nuvarande v90 och det är helt ok men saknar en del bas. Åker inte allt för mkt långresor så frågan är om det är värt pengarna.

Fanns det inte sub att köpa till förut? Finns det någon eftermarknadssub som kan funka?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https:/[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]