Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1366310
Akustik är väldigt viktigt anser jag, och du kommer ångra dig om du inte tar det.

Gör sig bäst på motorvägen, åker med en kompis ibland som har en xc60 som mig fast utan akustik. Och jag märker det väl, hörs även om en bil kör förbi dig med smattrande vinterdäck tränger in mer i hans kupé. Och har man HK eller B&W så är det nästan ett måste :-D
Användarvisningsbild
av RmK
#1366389
Aha. Jag lade till akustikrutor. Men nu får det räcka. Detta är en tjänstebil och jag lägger till saker med egna pengar. Rätt korkat kanske. Men jag skall ha bilen i 3 år och vill ha något som jag verkligen vill ha.

Färdig spec:

Volvo V60 T8 Incription
Färg: Svart solid
Klädsel: Amber/Charcoal skinn med svart tak
Paket: Teknikpaket + Bagagerumspaket
Tillbehör: Tonade rutor, akustikglas, 360 kamera, Sensus Connect Harman Kardon ljud

jag tror jag kommer bli nöjd. Det är ungefär som jag har på nuvarande Audi (minus 365 kamera). Sen har ju Volvon bra mycket mer lull-lull i grundspecen som Inscription som jag inte har på Audin (BLIS, avståndsradar för farthållare mm)
#1366422
RmK skrev: mån 24 feb 2020, 10:25 Aha. Jag lade till akustikrutor. Men nu får det räcka. Detta är en tjänstebil och jag lägger till saker med egna pengar. Rätt korkat kanske. Men jag skall ha bilen i 3 år och vill ha något som jag verkligen vill ha.

Färdig spec:

Volvo V60 T8 Incription
Färg: Svart solid
Klädsel: Amber/Charcoal skinn med svart tak
Paket: Teknikpaket + Bagagerumspaket
Tillbehör: Tonade rutor, akustikglas, 360 kamera, Sensus Connect Harman Kardon ljud

jag tror jag kommer bli nöjd. Det är ungefär som jag har på nuvarande Audi (minus 365 kamera). Sen har ju Volvon bra mycket mer lull-lull i grundspecen som Inscription som jag inte har på Audin (BLIS, avståndsradar för farthållare mm)
Korkat hade det varit om du inte la till akustik, du/ni ska leva med bilen i 3år och då vill man inte ångra sig eller vara dum och snåla :-)
Användarvisningsbild
av RmK
#1366426
fkullberg skrev: mån 24 feb 2020, 12:49
RmK skrev: mån 24 feb 2020, 10:25 Aha. Jag lade till akustikrutor. Men nu får det räcka. Detta är en tjänstebil och jag lägger till saker med egna pengar. Rätt korkat kanske. Men jag skall ha bilen i 3 år och vill ha något som jag verkligen vill ha.

Färdig spec:

Volvo V60 T8 Incription
Färg: Svart solid
Klädsel: Amber/Charcoal skinn med svart tak
Paket: Teknikpaket + Bagagerumspaket
Tillbehör: Tonade rutor, akustikglas, 360 kamera, Sensus Connect Harman Kardon ljud

jag tror jag kommer bli nöjd. Det är ungefär som jag har på nuvarande Audi (minus 365 kamera). Sen har ju Volvon bra mycket mer lull-lull i grundspecen som Inscription som jag inte har på Audin (BLIS, avståndsradar för farthållare mm)
Korkat hade det varit om du inte la till akustik, du/ni ska leva med bilen i 3år och då vill man inte ångra sig eller vara dum och snåla :-)
Sant. Men nu är det ordnat iaf :)
#1366508
RmK skrev: mån 24 feb 2020, 13:04
fkullberg skrev: mån 24 feb 2020, 12:49
RmK skrev: mån 24 feb 2020, 10:25 Aha. Jag lade till akustikrutor. Men nu får det räcka. Detta är en tjänstebil och jag lägger till saker med egna pengar. Rätt korkat kanske. Men jag skall ha bilen i 3 år och vill ha något som jag verkligen vill ha.

Färdig spec:

Volvo V60 T8 Incription
Färg: Svart solid
Klädsel: Amber/Charcoal skinn med svart tak
Paket: Teknikpaket + Bagagerumspaket
Tillbehör: Tonade rutor, akustikglas, 360 kamera, Sensus Connect Harman Kardon ljud

jag tror jag kommer bli nöjd. Det är ungefär som jag har på nuvarande Audi (minus 365 kamera). Sen har ju Volvon bra mycket mer lull-lull i grundspecen som Inscription som jag inte har på Audin (BLIS, avståndsradar för farthållare mm)
Korkat hade det varit om du inte la till akustik, du/ni ska leva med bilen i 3år och då vill man inte ångra sig eller vara dum och snåla :-)
Sant. Men nu är det ordnat iaf :)
Jättefin spec, nu är det bara det tråkiga och jobbiga kvar.. att den ska levereras! ;)
Användarvisningsbild
av RmK
#1366590
UnleashFusion skrev: mån 24 feb 2020, 19:29
Jättefin spec, nu är det bara det tråkiga och jobbiga kvar.. att den ska levereras! ;)
Tack. Iofs ingen brådska Audin skall lämnas in 2020-06-01 så .. :)
av Ezz
#1366700
Kan säga att akustikrutor är som natt och dag - tro det eller ej. Lämnade in min S60 och tog en V60 (visst att sedaner är något tystare), men vilket skillnad i vägljud det var. Värt att notera att allt annat var samma, motor, däck, fälgstorlek...

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]

31360098 heter länken ifall nån undrar.[…]

Kombi är alltid bra att ha :-) Man vet aldri[…]

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]