Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Persvante
#1366448
Det verka som att bilarna får samma typ av växelväljare som XC40, i alla fall på någon version!
av CaptainOats
#1366459
V9097 skrev: mån 24 feb 2020, 14:05 2020-02-24_14h02_45.png

Tycker synliga utblåsen ser ut att saknas
Ja det har avhandlats i tråden. Samt att volvo vart lata och bara satt dit en passbit. Snål facelift med andra ord.
En nydesignad bakkjol hade lyft det mer.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1366463
Nya r-design såg ju rätt fräsch ut ändå tycker jag. Kanske lite väl subtil men 100x bättre än standard-faceliften.
av UnleashFusion
#1366506
grillchips skrev: mån 24 feb 2020, 16:41 Nya r-design såg ju rätt fräsch ut ändå tycker jag. Kanske lite väl subtil men 100x bättre än standard-faceliften.
Jag håller med, även bakdelen såg väldigt fräsch ut.. synd bara att utblåsen var dolda.. hade ju varit i:et över pricken på en R-design.. Fine om inscription/momentum hade det dolt :x men utöver tyckte jag helheten såg ganska snygg ut.. och sen färgen Thunder Grey är ju ögongodis också :D
av jpu
#1367221
CaptainOats skrev:Är ju mer spännande om dom lyckats faceliftat bort vibrationer o resonansljud.
Mmmm det vore något det - min sista Volvo pga det, och den ignorans som jag upplever från ÅF.
av matbl
#1386143
Avgasrör, blinkers och motorer i all ära men vet någon om något uppdaterats i övriga teknikområden?
Bättre förarhjälp/begränsad självkörning?
Bättre/snabbare mittkonsolsystem? (Vet inte vad det heter)
Bättre HUD? (Nuvarande är ett skämt i den här prisklassen)
4-zons ac? (Eller iaf 3?)

Vissa bryr sig om bilens yttre, jag bryr mig om det inre för där är jag när jag kör.
Sen ska den ju se vettig ut men det gör den.

Hej! Vill ha tips på billig och bra Bilverks[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Man ska inte förakta 4an. Är ju rappare[…]

Fick samma svar från Volvo Sverige. B[…]

Hej på er, Jag har fått den kär[…]