Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1366001
Hej gott folk! Jag har fått tag i en Volvo Original Extraljussats till en 850. Dessvärre utan bruksanvisning. Är det någon som har en bruksanvisning, eller alternativt vet vars den grön-rosa/orange pluskabeln, mitten på bilden, skall anslutas? Den ser ut att ska kopplas till en kopplingsplint eller kontakt. Svarta utgår jag ifrån att den skall jordas i karossen. Tacksam för hjälp. :-) Mvh

Bild
#1366011
Jag har en installationsanvisning för S/V70 i garaget, det mesta i den är väl tillämpligt även på 850? Skicka ett PM med e-postadress så kan jag scanna och maila den.
#1366451
Waltazhaar skrev: lör 22 feb 2020, 10:54vars den grön-rosa/orange pluskabeln, mitten på bilden, skall anslutas? Den ser ut att ska kopplas till en kopplingsplint eller kontakt. Svarta utgår jag ifrån att den skall jordas i karossen. Tacksam för hjälp. :-) Mvh
Monteringsanvisningen är mailad.
Den grön/orange kabeln ska genom en gummigenomföring på torpedväggen, förarsidan.
Sedan ska den anslutas till det stora gula kontaktstycket (position 7 på S/V70, tror det är samma på 850). Det kontaktstycket ansluts sedan till motsvarande gul kontakt en bit ovanför pedalerna. Det lilla gula kontaktstycket ansluts till strömbrytaren.
Svart kabel är mycket riktigt jord.
#1368599
MarcusJ skrev:
Waltazhaar skrev: lör 22 feb 2020, 10:54vars den grön-rosa/orange pluskabeln, mitten på bilden, skall anslutas? Den ser ut att ska kopplas till en kopplingsplint eller kontakt. Svarta utgår jag ifrån att den skall jordas i karossen. Tacksam för hjälp. :-) Mvh
Monteringsanvisningen är mailad.
Den grön/orange kabeln ska genom en gummigenomföring på torpedväggen, förarsidan.
Sedan ska den anslutas till det stora gula kontaktstycket (position 7 på S/V70, tror det är samma på 850). Det kontaktstycket ansluts sedan till motsvarande gul kontakt en bit ovanför pedalerna. Det lilla gula kontaktstycket ansluts till strömbrytaren.
Svart kabel är mycket riktigt jord.
Tackar så ödmjukast för förklaringen och mailet. :-D
740 generator laddar dålig

Har en 740 gle med b230e som laddar dåligt […]

Associationsleken, är ni med? ;-P

Disney

Har inte kollat nu och vet inte dom tidigare d&ari[…]

Byte till sommarhjul med nya däck på. P[…]