Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#962380
FSandstrom skrev:Hmmm, min går ut om ett år men ingen förlängning där inte. Fast det är klart, inte heter jag Per G :-) ...
:D Logga in på min volvo så ser du när ditt abb går ut, borde naturligtvis även gälla dig.
Om inte ring till Volvo och klaga! Eller byt namn :wink:

Ps sista tippset gäller i 1 timme o 1 minut till Ds
Men det visste du redan...
#962578
FSandstrom skrev:Hmmm, min går ut om ett år men ingen förlängning där inte. Fast det är klart, inte heter jag Per G :-) ...

Nu så är det ju den andra april och då får jag försöka vara lite seriös.

Naturligtvis så skall även du erhålla en motsvarande förlängning då även du har drabbats i samma utsträckning som vi övriga.
Kolla på "min bil" så skall det stå ett datum där när VOC abonnemanget går ut.
#962585
oldtimersmc skrev:
FSandstrom skrev:Hmmm, min går ut om ett år men ingen förlängning där inte. Fast det är klart, inte heter jag Per G :-) ...

Nu så är det ju den andra april och då får jag försöka vara lite seriös.

Naturligtvis så skall även du erhålla en motsvarande förlängning då även du har drabbats i samma utsträckning som vi övriga.
Kolla på "min bil" så skall det stå ett datum där när VOC abonnemanget går ut.
Aha, tänkte inte så långt :-).

Men jag är inne på min bil och det står 2016-07-04 och visst ingick 3 års abonnemang från början? Hämtade ut min MY14 2013-07-04. Eftersom det är en laddhybrid använder jag den också för att ställa in schemalagd laddning, samt att override schemaläggningen, så visst har jag också upplevt strulet.
#962623
mikebike skrev:
apersson850 skrev:Attans, jag som redan har betalat för att förlänga.
Samma här. Å andra sidan ägde jag inte bilen under 2014, så jag kan inte klaga på funktionen under den tiden.
Nämen! :D

"Volvo On Call-abonnemang löper ut 2017-04-18"
#963122
FSandstrom skrev:
oldtimersmc skrev:
FSandstrom skrev:Hmmm, min går ut om ett år men ingen förlängning där inte. Fast det är klart, inte heter jag Per G :-) ...

Nu så är det ju den andra april och då får jag försöka vara lite seriös.

Naturligtvis så skall även du erhålla en motsvarande förlängning då även du har drabbats i samma utsträckning som vi övriga.
Kolla på "min bil" så skall det stå ett datum där när VOC abonnemanget går ut.
Aha, tänkte inte så långt :-).

Men jag är inne på min bil och det står 2016-07-04 och visst ingick 3 års abonnemang från början? Hämtade ut min MY14 2013-07-04. Eftersom det är en laddhybrid använder jag den också för att ställa in schemalagd laddning, samt att override schemaläggningen, så visst har jag också upplevt strulet.
Snacka med Volvo så fixar de det... För jo 3 år ingår.
#988227
Jaha.... där drunknade ursprungsfrågan i en diskussion om gratisförlängning. Frågan var ju hur man slipper "nagware" i bilen. fenomenet med tjat-popupper är ju välkänd i andra datorsammanhang, men används nu tydligen även i bilar. Jag tror inte att det är av omsorg om den ursprungliga ägaren Volvo har lagt in tjatprogramsnutten och inte talar om hur man stänger av den, utan för att öka sin försäljning av VOC-abonnemang. Risken är att vi kan förvänta oss en ökning av dylika påminnelser, allt eftersom tillverkarna försöker knyta upp oss i olika typer av tjänster ,mjukvaruabonnemang och uppdateringsavtal.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

"lll" Helt säker på att din b[…]

Ska också tillägga att jag hade XC60:n […]

Mjukvara 3.0.3

Jag har valt att inte installera 3.0.3 än. Me[…]

VDASH- cem pin

du skriver att du köpt deras ODB menar du d&a[…]