Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av torbjorn_75
#1366234
Tiimpan skrev:Tar iaf totalsumman sen slutsumman.
Blev 12. 2% ser jag nu :-D
Så räknade jag.
Matematiken är enkel, problemet är att återförsäljarna har olika priser. Enligt uppgift blev en bil med 10,5 % rabatt 4 000 kronor dyrare än med 9 % rabatt.

Freddy100 skrev:Min hela spec skulle kosta 505k och betalade 452k. 10% rabatt är 10% rabatt. Hur skulle man vara tidligare...? Vad vill du mer jämföra ? ;-)
Man måste jämföra vad din spec skulle kosta hos andra återförsäljare. Säg att den kostar 493k hos en annan återförsäljare och de vill ha betalt 448k. Rabatten är då bara 9 procent, men man sparar ändå 4k (452 - 448).
Användarvisningsbild
av torbjorn_75
#1366309
Elektrikern84 skrev:V60 CC D4. 560000 kr och ca 8,95% rabatt.
Min V90 2018 fick jag 9,07 % på.
Och hur mycket höjde återförsäljaren priset med innan du fick rabatt?
av Drekkus
#1366311
torbjorn_75 skrev:
Elektrikern84 skrev:V60 CC D4. 560000 kr och ca 8,95% rabatt.
Min V90 2018 fick jag 9,07 % på.
Och hur mycket höjde återförsäljaren priset med innan du fick rabatt?
Du såg hur min bil räknades med rabatten och så, utifrån vad du ser där, är det en bra deal?
av Roget
#1366312
Fattar inte varför alla pratar rabbatter hit och rabatter dit! Det är väl ändå nettopriset som säger något! Kan nog få 50% i rabbat av min åf men då kommer ju nettopriset att justeras. Alla åf vekar ju ha en egen prislista och sedan finns det ju bygg min Volvo med helt andra priser!
Användarvisningsbild
av torbjorn_75
#1366318
Drekkus skrev:Du såg hur min bil räknades med rabatten och så, utifrån vad du ser där, är det en bra deal?
Jag är mest ute efter att problematisera rabatt-trådarna generellt och de väldigt förenklade inläggen, så att kvalitén kan höjas och uppgifterna bli användbara.

Nu har du redovisat priserna mycket föredömligt, och jag trodde nog att du skulle få bättre exempel när det finns många bilköpare här. Själv har jag bara köpt en ny bil så jag har inte så mycket att bidra med. Men om du vill ha mina tankar ser jag inget problem med din deal.

Det är möjligt att du skulle ha fått bättre om du ringt/mejlat runt och spelat ut flera ÅF mot varandra och är beredd att åka många mil för att hämta bilen. Men det är också en kostnad och känns sent påkommet nu efter beställning.
Användarvisningsbild
av Jefe
#1366344
I mitt fall så skilde det några tusenlappar på slutpriset mellan dom olika försäljarna
och min lokala säljare matchade bästa budet. Så jag kunde handla lokalt och få den bästa dealen
samtidigt vilket jag tyckte var en fördel.
av PowerPulse
#1366393
Det finns en del handlare som ligger 7-10 % högre i pris på tillvalen i jämförelse med priserna på bygg din bil, så var uppmärksam på vad priset blir i kronor istället. Rabatten i procent säger inte mycket när handlarna utgår från olika priser före rabatt.
av UnleashFusion
#1366510
PowerPulse skrev: mån 24 feb 2020, 10:47 Det finns en del handlare som ligger 7-10 % högre i pris på tillvalen i jämförelse med priserna på bygg din bil, så var uppmärksam på vad priset blir i kronor istället. Rabatten i procent säger inte mycket när handlarna utgår från olika priser före rabatt.
yepp det stämmer, fick två olika offers ena Skobes och den andra Bilia, bilia har liksom följt byggdinvolvo men sen lägger dom till mellan 400-1500kr extra i priset OCH sen lägger till rabatten.. medans på skobes följde dom rakt av byggdinvolvo och sen rabatt.
av Elektrikern84
#1366522
torbjorn_75 skrev: sön 23 feb 2020, 19:27
Elektrikern84 skrev:V60 CC D4. 560000 kr och ca 8,95% rabatt.
Min V90 2018 fick jag 9,07 % på.
Och hur mycket höjde återförsäljaren priset med innan du fick rabatt?
Jämförde med flera olika ÅF. Detta var bästa slutpris med samma innehåll
Slutsteg original

Slutsteget, som är aktivt, sitter på ba[…]

Dagens ungdom

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]