Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av karkkan
#1366240
Hej.

Har en Volvo V70 2,5ft 2011 22k mil.

Ser att vänstra halvljuset Xeon? Har ett lila röd sken, antar att den är påväg att ge upp, Vad sitter det för lampa och är det enkelt att byta? Såg att man kan ta loss hela insatsen, rycka ur två metallsprintar. Kostnad på dessa lampor och bör man byta båda två som med dom gamla halvljusen? Hade Mazda Rx-8 där kostade det 6500kr st men då var man tvungen att byta hela insatsen och allt tur så slapp jag det.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1366246
Det sitter D1S i den modellen.
Byt båda samtidigt, det är inga svårigheter.
Jag beställde från https://www.lichtex.de , de kom hem på 3 dagar. :-)
Användarvisningsbild
av Petterlundstrom
#1366248
Det är D1S som sitter där. Är jätteenkelt att byta. Bara plocka lös den gamla och dit med den nya. Den sitter med en metallklämma.

Beställ med fördel från Lichtex.de, där har de Osram och Philips original för halva priset gentemot Sverige. Tror jag betalade 1300:- för två stycken Philips XtremeVision gen 2, och då är ju det den dyraste Philips lampan.

Volvo V70 -16 Classic D4 AWD Momentum

av Lövet
#1366285
D1S är alltid xenon
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1366317
Han missade också momentet där sladden på utsidan sitter stenhårt pga skräp från flera års montering också, men med lite lirkande brukar den släppa.

Slipa med tandkräm. Polera med wax sedan. Det[…]

Det funkar väl utan gummi också. Jag […]

Ingenting. Det va låååå&ar[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Upptäckte ytterligare en ny egenskap med mjuk[…]