Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Aguts001
#1332523
Får även ofta meddelande om att det kommit en uppdatering för någonting. Letar men det står ingenstans vad uppdateringen avser och det finns "inget att klicka på" för ev installation. Känns det igen?

Har den senaste uppdateringen gjord av Volvo.
av Hövdingen
#1365317
ingen uppkoppling via xc90 T8 modem eller sporadisk inland ok via tele2-simkort ?
försökt allt... något tipps?
gäller försäkring eller garanti ?
av Hövdingen
#1366164
ok, nu funkar internet med samma tele2 simkort. lilla globen kommer upp i displayen.
Jag provade olika simkort men det som löste mitt problem var att göra rent simkortshållarens kontakter.
gnuggade fast simkortet i sin hållare upp och ner en stund och detta löste problemet. Kanske oxid eller damm på kontakterna?

Men fortfarande trist med att det ofta tar ca 1-2 minuter innan globen kommer fram och det är uppkopplat. om det är så för alla volvo 2016 2017 skriv ditt svar här . Nyfiken på hur era uppkopplingar funkar.
av SundanceKid
#1366186
Jag har uppmärksammat att min V90 T5 2017 va betydligt segare i menyer och allt än min V90 T8 2020, allt flyter liksom på bättre i denna nya. Även motorn är kvickare :-)
Användarvisningsbild
av Lorryquai
#1379704
Samma här. Bilen ska in på uppdatering nästa vecka. Jag bytte operatör, från tele2 till telenor. Ingen skillnad . Förvisso samma nät.
Användarvisningsbild
av Tombee
#1379905
Implementationen av spotify i volvosarna skapar ganska ofta en hel del "lagg".
Det är flera saker som samverkar negativt och man kan förbättra det lite genom att bland annat ha en internetleverantör (mobilabb) som är bra.
Har sett fram emot en uppdaterad snabbare spotify-version men hittills så kvarstår problemet.

Mest irriterande är det väl när lyssnar på favoritlåten på maximal volym och parkerat samt öppnar dörren så mediaspelningen stoppas.
Sedan kör man iväg ett tag senare nynnande på någon trevlig låt för att plötsligt efter en minut överraskas när spelningen startar upp igen så att trumhinnorna trycker till hypofysen och man kör över en igelkott eller förrymd röd panda !!!

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]