Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

#1366102
ICEnow skrev:Bergsäker på att Max har värmeskåp för stekt kött därför är det torr hinna utanpå köttet. Hur kan de annars få klart burgaren på 2 minuter?
De ligger färdigstekta i skåp som hålls varma av ånga. Bara att kolla nästa gång de tillagar, köttet ligger i en plastlåda.
#1366182
Lövet skrev: lör 22 feb 2020, 19:46
ICEnow skrev:Bergsäker på att Max har värmeskåp för stekt kött därför är det torr hinna utanpå köttet. Hur kan de annars få klart burgaren på 2 minuter?
De ligger färdigstekta i skåp som hålls varma av ånga. Bara att kolla nästa gång de tillagar, köttet ligger i en plastlåda.
Vad äckligt det låter att stekta köttet ligger i en plastlåda som Max och McD gör. Men BK hur gör de? Håller med om att BK har lite segt kött, men deras burgare smakar klart bäst av alla kedjorna.

Tacka vet jag gatuköken som steker på beställning.

Men Frasses? Har aldrig smakat. För de finns inte i västsverige. Hur är de? Också plastlåda?
#1366209
ICEnow skrev:
Lövet skrev: lör 22 feb 2020, 19:46
ICEnow skrev:Bergsäker på att Max har värmeskåp för stekt kött därför är det torr hinna utanpå köttet. Hur kan de annars få klart burgaren på 2 minuter?
De ligger färdigstekta i skåp som hålls varma av ånga. Bara att kolla nästa gång de tillagar, köttet ligger i en plastlåda.
Vad äckligt det låter att stekta köttet ligger i en plastlåda som Max och McD gör. Men BK hur gör de? Håller med om att BK har lite segt kött, men deras burgare smakar klart bäst av alla kedjorna.

Tacka vet jag gatuköken som steker på beställning.

Men Frasses? Har aldrig smakat. För de finns inte i västsverige. Hur är de? Också plastlåda?
Frasses är bäst! De steker bara på beställning! Men man ska hålla sig till klassikerna som skrovmål och cheesemål osv. Där kan man också få olika sorters pommeskrydda på pommesen.

Volvo V70 -16 Classic D4 AWD Momentum

#1366356
Lista:
1. Gatukök
2. Sibylla
3. BK

McD - Hur kan man gilla? Skosula till kött och svampigt bröd. Smaklös

Missade Sibylla förut. De är nog bäst av kedjorna kanonburgare. Sibylla är 15:e störst i världen, antal ställen. Vem trodde det?
#1366600
Kan betyget vara något relaterat till deras vegetariska satsningar? Nu vill jag inte ha någon surgubbe-diskussion huruvida det inte är en riktig burgare eller ej utan detta är en genuin fråga.
Jag har alltid föredragit köttburgare tills Max började med sina veg-alternativ, något de väl ändå var i princip först med att få ut?

Numera kan jag inte minnas senast jag åt en köttburgare där, köper alltid deras vegetariska alternativ då de är mycket godare. Vet flertalet icke-vegeterianer som provat dessa (exempelvis crispy no chicken) som varit ÖVERTYGADE att det var kött de åt. Med det i åtanke så får man väl ändå anse att de har lyckats?

Samtidigt, personlig jämförelse mot McD, när McD kommer med nya burgare så smakar de ju exakt likadant som de övriga. Att kasta på 2 jalapeno-skivor gör inte big Mac till en ny burgare liksom.

Borta länge från forumet. Har nyss k&o[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]

Slutsteg original

Undrar var sitter slutsteget till original woofern[…]