Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1265318
daner295 skrev:Nu förstår jag vad du menar. Helt omöjligt.
Denna kabeln var avklippt så jag fick montera en annan kabelsko, men som du säger helt omöjligt att få den på plats.
Min kabel är också avklippt, köpte du en lös kabelsko på Volvo eller finns det någon annanstans också?

Monterigen av allt har gått smidigt men det absolut krångligaste och mest nervöda var att ta bort kofångarplasten. Satt hårt och vill ogärna ha märke i den.
#1272491
berrabus skrev: ons 03 okt 2018, 17:53 Om man monterat ett original drag med TRM, vad är det som sker när draget enablas via SW?
Finns det tex el till uttaget utan denna SW?
Inte säkert att det är svar på din fråga, men, jag handlade Brink/Thule-drag från Rameder med en bilspecifik elsats till min bil. Denna sats behövde ingen aktivering av mjukvara, alla funktioner var "plug and play" förutom att man skulle klippa och koppla in sig på dimbaklyktorna. Denna inkoppling, vad jag förstår, ska då ha som funktion att släcka dimlyktorna på bilen om dessa är tända när man kopplar släpet. Jag har letat fram trådarna som ska klippas och dragit elen färdigt men kommer troligen strunta i att göra just denna inkoppling, ser den som ganska menlös.
Alltså, skulle tro att det är just dimbakljusens funktion som kräver en aktivering i mjukvaran.
av chbg
#1272612
Gör inte mjukvaruaktiveringen också så att eventuella backvarnare kopplas ur när du backar om du har släpet kopplat?
Annars så kommer väl de pipa hela tiden när man backar med släp, det har jag för mig i alla fall.
#1318955
berrabus skrev: fre 17 aug 2018, 15:26
daner295 skrev:Nu förstår jag vad du menar. Helt omöjligt.
Denna kabeln var avklippt så jag fick montera en annan kabelsko, men som du säger helt omöjligt att få den på plats.
Min kabel är också avklippt, köpte du en lös kabelsko på Volvo eller finns det någon annanstans också?

Monterigen av allt har gått smidigt men det absolut krångligaste och mest nervöda var att ta bort kofångarplasten. Satt hårt och vill ogärna ha märke i den.

Hej!

Löste du kabelskon? Jag har oxå en avklippt orange kabel som ska in i säkringsboxen i F4.
mvh johannes
#1318997
Gick inte att beställa på Volvo.
Köpte en lös säkringshållare för flatstift.

Ena änden till orange kabeln och i andra änden satte jag en vanlig hane flathylsa. Denna klövs på mitten och trycktes helt enkelt bara ner i säkringsdosan i den kabelskon som redan sitter där säkringen F4 egentligen skall sitta.

Vet inte om du förstår man skall försöka ta kort.
#1366138
En fråga angående specialverktyget T9997338, FÖRLÄNGARE, som omnämns i monteringsanvisningen från Volvo, är det för vinkeldragningen? Använde du ett sådant? Var anskaffar man ett sådant verktyg?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Nya eller gamla V60

Nu har du ju inte svarat på om du kan tä[…]

XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]

Nytt avgasrör B234F

Väntar på delar till avgassystemet. Plo[…]

Kolla på skruvat, det verkar ha en del. M&a[…]