Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1365963
Nicke83 skrev: lör 22 feb 2020, 01:07
apersson850 skrev:Jag har använt Volvos service en del på senare år. Den ger ju även assistans utan extra kostnad, så länge bilen inte är för gammal.
En anledning är att jag inte kan byta olja utan att lyfta bilen och ha hjälp av någon på min XC70. Så jag får i praktiken köra till min kusin, som har lyft. Numera bor vi inte lika nära varandra som förr i tiden, när jag regelmässigt använde hans lyft för oljebyten.
Visst vet du om att vägassistans ingår i din bilförsäkring? Att betala 5000-6000 tusen för att byta olja och filer är bara dumheter :-o
Villen kraftig överdrift!
Betalade 2275:- för servicen nu i januari, hos Volvo ÅF..
av Fjulle
#1366063
2275:- var väldigt billigt måste jag säga. Bara oljan , Castrol Edge 0-30 kostar minst 770 :- hos en billig leverantör. Sen tillkommer oljefilter , luftfilter kupe'filter osv. Plus arbetet. Är detta verkligen en Volvoverkstad?
Användarvisningsbild
av Cotag
#1366074
Jag betalade 2567:- för anpassad basservice senast på bilen i signaturen. Informerade om att spolarvätska, kupefilter och rengöring framför kamera(vindruta) gör jag själv. Ingick då:
Volvo Originalservice Anpassad 925:-
Service 2.0 (mjukvara) 0:-
Oljefilter, packning till oljeplugg 240:-
Olja Castrol Edge P TI 0W-20 Edge P (253:- litern) 1315:-
Miljöavgift olja 40:-
Volvostämpel i boken

Nästa service kan man välja deras Originalservice Classic för 2495:-, antar att den ungefärligen motsvarar ovan.

Med tanke på allt klydd med EGR-systemet (och mjukvaruändringarna kring detta) på min bil så kan det vara vettigt att få senaste mjukvaran i systemet, den får man ju inte annat än om man servar auktoriserat.
av Fjulle
#1366519
Ok....men här i Sthlm försöker de skinna bilägarna kan jag tycka. Dessutom så är det en bra känsla att göra allt själv och veta att rätt grejer använts och att det blir rätt gjort.
När man servat bilen...med rätt olja , rätt filter och rätt moment på det som kräver det ...då sover man gott :-)
Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Hur var dom andra värdena? Vet du det kan det[…]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]

Hej Har mycket dåliga torkarblad till str&a[…]