Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fdSAABägare
#1362366
Nu har jag avverkat 500mil med Xc40 och det känns bra.
Det enda som strular lite är Volvo onCall appen.
Ibland står det att bilen är olåst, fast den är låst.
Byt lampa står det ibland, och när jag kollar är alla lampor hela.
Verkar som den lever sitt eget lilla liv.


Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av cgullin
#1362648
Äntligen ringde Bilia! På fredag så får jag hämta min nya XC40. Står preliminär leveranstid vecka 8 appen men det är väl med marignal antar jag. För den som är intresserad om när olika händelser skedde och hur lång tid saker och ting tar:

16/11 - Beställd
21/11 - Dök upp i Min Volvo
19/12 - Sista dag för ändringar
24/1 - Byggd
3+/1 - Påväg till återförsäljare
4/2 - Samtal från Bilia om att bilen har kommit och boka tid för upphämtning
7/2 - Upphämtning
av Insjö78
#1365974
cgullin skrev:Äntligen ringde Bilia! På fredag så får jag hämta min nya XC40. Står preliminär leveranstid vecka 8 appen men det är väl med marignal antar jag. För den som är intresserad om när olika händelser skedde och hur lång tid saker och ting tar:

16/11 - Beställd
21/11 - Dök upp i Min Volvo
19/12 - Sista dag för ändringar
24/1 - Byggd
3+/1 - Påväg till återförsäljare
4/2 - Samtal från Bilia om att bilen har kommit och boka tid för upphämtning
7/2 - Upphämtning
Hoppas du är nöjd? Stämde tidsram i minvolvo bra på din beställning? Jag har vecka 18 på min igen nu efter den hoppade fram en vecka till vecka 19 hade hoppas på den kommer någon vecka tidigare.. :ninja: . Är du nöjd med motorn? Tyckte kraften var helt ok när jag provkörde innan jag beställde. Tror det går att köra dom rätt vettigt (förbrukning) i alla fall med min gubbe körning ;-) .
Användarvisningsbild
av cgullin
#1365987
Insjö78 skrev:
cgullin skrev:Äntligen ringde Bilia! På fredag så får jag hämta min nya XC40. Står preliminär leveranstid vecka 8 appen men det är väl med marignal antar jag. För den som är intresserad om när olika händelser skedde och hur lång tid saker och ting tar:

16/11 - Beställd
21/11 - Dök upp i Min Volvo
19/12 - Sista dag för ändringar
24/1 - Byggd
3+/1 - Påväg till återförsäljare
4/2 - Samtal från Bilia om att bilen har kommit och boka tid för upphämtning
7/2 - Upphämtning
Hoppas du är nöjd? Stämde tidsram i minvolvo bra på din beställning? Jag har vecka 18 på min igen nu efter den hoppade fram en vecka till vecka 19 hade hoppas på den kommer någon vecka tidigare.. :ninja: . Är du nöjd med motorn? Tyckte kraften var helt ok när jag provkörde innan jag beställde. Tror det går att köra dom rätt vettigt (förbrukning) i alla fall med min gubbe körning ;-) .
Är supernöjd, lite mer vägljud än vad jag kanske hade trott, men lär bli bättre när sommardäcken läggs på. Första gången jag såg den i appen så stod det vecka 15 eller 16 om jag minns rätt, sen kröp det ner till vecka 8. Fick den sen levererad på fredagen vecka 6 men den låg fortfarande kvar i appen som leverans vecka 8 när jag redan åkte runt i den, så det är nog lite marginal i appen :)

Tycker T3 fungerar bra. Jag kör mest i stan och behöver inte en större motor än så, ligger oftast på 0,8-0,9 vilket är trevligt. Jag kommer från en D3 med 150hk så kommer inte från något kraftpaket heller :) Start-stopp tycker jag är sämre i XC40n än i min gamla V40, upplever att XC40n tar längre tid på sig att starta vilket gör att det känns som en delay när man ska iväg. Kanske en vanesak men fortfarande något jag tänker på efter 3 veckor.

En kollega jag pratade med tyckte det var dumt att köpa en XC utan fyrhjulsdrift, men helt ärligt, jag kör i stan och behöver det inte, tycker T3 är ett rimligt motoralternativ om man inte behöver fyrhjulsdrift :)
av Insjö78
#1366020
Ok! Tack för svar! Är bara till att hoppas det går lite fortare än beräknat för min del ;-) . Ja angående fyrhjulsdrift har jag fått den kommentaren med. Har haft några bilar med fyrhjulsdrift aldrig kommit till nytta till det sättet min tjej och jag använder bilen. Vi vill sitta lite högre bara, då blir det perfekt med våran nya xc40 när den kommer ;-) . Dock kör vi lite längre sträckor så tror jag kommer ner i förbrukning. Tar ju ett tag att köra in motorn med, Sägs det i alla fall :-D
av Insjö78
#1370470
Någon som kan se i app (minvolvo) någon förändring levdatum? Min har inte rört sig på 3 veckor och nu med tanke på Gent stannat upp är jag nyfiken hur läget ligger till? Jag fått leverans tid v18. Jagat Åf men får inga bra svar... Någon som har lite info eller liknande lev vecka? Tacksam för svar ;-)
av n1klass
#1370484
Min slog om till byggd i måndags morse. Beställde 18/11 och hade från början leveransvecka 18 (som ändrades till 16 nångång i februari). Väntar också svar från ÅF om hur det blir med leverans med tanke på nedstängningen i Gent. Vore ju tråkigt om bilen blir stående i Belgien...
av Insjö78
#1370487
n1klass skrev:Min slog om till byggd i måndags morse. Beställde 18/11 och hade från början leveransvecka 18 (som ändrades till 16 nångång i februari). Väntar också svar från ÅF om hur det blir med leverans med tanke på nedstängningen i Gent. Vore ju tråkigt om bilen blir stående i Belgien...
Ok, min har inte ändrats i leverans vecka sen jag beställde den kommer inte ihåg exakt när jag beställde dock. Vad ska du ha för motor och utrustning? Har du tur så har dom lastat din och den är på väg till Åf ;-)
av Insjö78
#1370494
Ok! samma motor som jag och har med momentum advanced edition klimat, teknikpro, lastpaket, läderpaket med el lite andra fälgar toning m.m. Så undra varför din blev byggd innan? Tog svart metallic med eller vad volvo nu kallar den.. :-D . Men som sagt hoppas din är på väg, jag får väl bara acceptera läget. Inte mycket Volvo kan påverka i detta fallet.
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 23
Byta Mätarhus v70 2005

Hej alla. Jag har en fråga som jag undrar […]

Givare i kylaren hoppar ur

Alla sätt är bra, utom dom dåliga.[…]

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Härligt snabbt agerat!