Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ellie
#1365390
V60 T6 TE är billigare på MY21 än MY20. Nu är det även bättre att man kan välja utrusning paket i små paket. T.ex kan man ta ljuspaket utan att behöver ta teknikpaket.
Användarvisningsbild
av V9097
#1365398
Ojojoj vad Volvo har rört till det hela. Utrusningspaketen heter Recharge Momentum, recharge Inscription, Cross Country Advanced. 3-cyl T3 i XC40 och 4-cyl B3 (bensin) i V60, båda med 163hk. Tex B4 kan vara antingen bensin eller diesel. Det blir inte lätt för kunder och handlare framöver.

V60 verkar fortfarande ha D4/D4 AWD medan 90-serien har B4-dieslar.

V60 CC finns nu som D4 AWD och B5 FWD (bensin). Bensin och AWD går inte längre att kombinera i CC, men finns helt plötsligt i vanliga V60.

Det verkar inte finnas någon manuell växellåda kvar i V60. Lär väl försvinna i 90-serien och XC60 också.
av LazerHawke
#1365402
V9097 skrev:Ojojoj vad Volvo har rört till det hela. Utrusningspaketen heter Recharge Momentum, recharge Inscription, Cross Country Advanced. 3-cyl T3 i XC40 och 4-cyl B3 (bensin) i V60, båda med 163hk. Tex B4 kan vara antingen bensin eller diesel. Det blir inte lätt för kunder och handlare framöver.

V60 verkar fortfarande ha D4/D4 AWD medan 90-serien har B4-dieslar.

V60 CC finns nu som D4 AWD och B5 FWD (bensin). Bensin och AWD går inte längre att kombinera i CC, men finns helt plötsligt i vanliga V60.

Det verkar inte finnas någon manuell växellåda kvar i V60. Lär väl försvinna i 90-serien och XC60 också.
webbansvarig har fuskat bara klippt o klistrat in på s60 står Bensin/diesel fast vi vet att det aldrig funnits diesel till s60
av Bempo
#1365408
UnleashFusion skrev: tis 18 feb 2020, 10:34 man blir inte klok av dessa nya benämningar av olika "utrustningar", att det skall finnas light-version och full-version av den andra..
Jag håller helt och hållet med dig. När det var DL, och GL och GLE förstod jag bättre vad det var för utrustning
Användarvisningsbild
av mikeman
#1365431
Jag tycker intellisafe assist, särskilt pilot assist, är en ganska unik funktion som funkar bättre än hos många konkurrenter och borde vara standard. :( innan var de kanske inte standard men ingick i Momentum enklaste utförande i alla fall. Ska det verkligen rulla tom de dyraste varianterna typ r-design av Volvo ute som inte ens har adaptiv farthållare?! Tycker det är helt fel.
av PowerPulse
#1365449
Bongo skrev: tis 18 feb 2020, 17:48 Jag vill höja ett varningens finger för 21:orna...☝️
Dom blir fartbegränsade till 180 km 😱
Nu är det kanske inte ett jätteproblem för mig. Men jag åker till Tyskland i bland. Och då tycker jag att det är mitt beslut hur fort jag vill köra.
Att köpa en T8:a 2021 är som att köpa en kastrerad avelshund.
Varför bygger man en bil med 250-400 hk när man fartbegränsar den. Det är dom att gasa och bromsa samtidigt
Gillar inte heller strypningen till 180, förstår tänket men onödigt av Volvo.

Rörigt med paketen nu på my21. Kanske blir till att snegla på andra märken ändå.
av Elektrikern84
#1365480
Man kanske ska vänta tills ”buggarna” är borta. Vänta nån vecka så kanske saker fallit på plats. Är mest konfunderad hur man lyckats få ner Co2 så mkt på Mildhybriderna
av III
#1365530
Elektrikern84 skrev: ons 19 feb 2020, 17:48 Man kanske ska vänta tills ”buggarna” är borta. Vänta nån vecka så kanske saker fallit på plats. Är mest konfunderad hur man lyckats få ner Co2 så mkt på Mildhybriderna
Har det blivit så mycket lägre? Kollade för en tid sedan på transportstyrelsens hemsida och tyckte skatten verkar vara ungefär som innan, ca 6500 per år. Den är ju avhängd på förbrukningen.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 12

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]