Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1364594
Inte möjligt att cykla varje gång för honom. Det tar för lång tid. Sommartid tror jag han tagit elbrädan.
Bilen han kör är en Kia E-Niro... Så mindre utsläpp att köra än att cykla! ;)
#1364751
joel80 skrev:Inte möjligt att cykla varje gång för honom. Det tar för lång tid. Sommartid tror jag han tagit elbrädan.
Bilen han kör är en Kia E-Niro... Så mindre utsläpp att köra än att cykla! ;)
Nej knappast varje gång, men troligen tämligen ofta. Hur kan det ta för lång tid att cykla 7 km?
Det tar nog längre tid att köra bil om man räknar in kötid och tid att hitta parkeringsplats.

Att cykla är bättre för plånbok, midjemått och miljö.
En cykel släpper ut mindre än en promille partiklar jämfört med en elbil.
#1364792
mikebike skrev:
joel80 skrev:Inte möjligt att cykla varje gång för honom. Det tar för lång tid. Sommartid tror jag han tagit elbrädan.
Bilen han kör är en Kia E-Niro... Så mindre utsläpp att köra än att cykla! ;)
Nej knappast varje gång, men troligen tämligen ofta. Hur kan det ta för lång tid att cykla 7 km?
Det tar nog längre tid att köra bil om man räknar in kötid och tid att hitta parkeringsplats.

Att cykla är bättre för plånbok, midjemått och miljö.
En cykel släpper ut mindre än en promille partiklar jämfört med en elbil.
Han är köttätare.. ;)
Den mängd kött han gör av med i energi när han cyklar är i allafall i teorin större utsläpp än när han laddat sin elbil. Bild
Att köra in till stan kan innebära köer, att köra till pendeln i Sollentuna innebär inte köer eller problem med parkering.

Ofta jobbar vi från kontor i Sollentuna.. Men när det är möten o så inne i stan kan det ibland funka bättre med pendeln. Men nej, under arbetsdagen då finns ingen tid till att cykla.
#1365271
Varför var de tvungna att göra den så hög?! S60CC hälsar
Bild
#1365284
Variosboy skrev:Betyder inte CC Cross Country? I så fall är det väl helt i linje med namnet??
Jo men Polestar 2 är ju ingen CC, ändå har den lika mycket luft i hjulhusen och svarta hjulhuskanter. Ser verkligen bedrövligt ut.
#1365289
joel80 skrev: lör 15 feb 2020, 19:22
mikebike skrev:
joel80 skrev:Inte möjligt att cykla varje gång för honom. Det tar för lång tid. Sommartid tror jag han tagit elbrädan.
Bilen han kör är en Kia E-Niro... Så mindre utsläpp att köra än att cykla! ;)
Nej knappast varje gång, men troligen tämligen ofta. Hur kan det ta för lång tid att cykla 7 km?
Det tar nog längre tid att köra bil om man räknar in kötid och tid att hitta parkeringsplats.

Att cykla är bättre för plånbok, midjemått och miljö.
En cykel släpper ut mindre än en promille partiklar jämfört med en elbil.
Han är köttätare.. ;)
Den mängd kött han gör av med i energi när han cyklar är i allafall i teorin större utsläpp än när han laddat sin elbil. Bild
Att köra in till stan kan innebära köer, att köra till pendeln i Sollentuna innebär inte köer eller problem med parkering.

Ofta jobbar vi från kontor i Sollentuna.. Men när det är möten o så inne i stan kan det ibland funka bättre med pendeln. Men nej, under arbetsdagen då finns ingen tid till att cykla.
Märkligt då att det funkar med elbräda, som är långsammare än cykel?
Jo, det är köer i Sollentuna också, särskilt kring Centrum.
Utsläpp från köttätande? Det är inte det som fastnar på våra fönster och i mina lungor, det är partiklar, från avgaser, däck och vägslitage. Dessutom slänger de flesta mer mat än vad som går åt för att cykla några km.
#1365290
Lövet skrev: tis 18 feb 2020, 18:18 Varför var de tvungna att göra den så hög?
Ja, den känns som en något sänkt XC40. Själv tillhör jag dock den kundkrets som "behöver" en högre bil. Märkligt att XC40 är dyrare, inte fullt så märkligt att den har kortare räckvidd.
Det skall bli spännande att se vilket utseende, pris och prestanda Skoda Enyaq får.
  • 1
  • 107
  • 108
  • 109
  • 110
  • 111
  • 380

Jag har svårt att hålla med om att e[…]

Slutsteg original

Slutsteget, som är aktivt, sitter på ba[…]

Dagens ungdom

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]