Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av UnleashFusion
#1365234
Connexionbasic skrev: tis 18 feb 2020, 14:35 Vad tror ni om denna?
Ratten ser konstig ut? Är det hemmabygge som ska likna R-design?

https://www.blocket.se/annons/uppsala/v ... m/88526281
Ratten eller iallafall den nedre-delen av ratten, själva "krom-liknande" måste varit utbytt från svarta-matta-detaljen.. Det ser förjävligt ut om du frågar mig.. blänkade ebay-skit som man monterat.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1365344
Sen har vi ju också eBay-detaljerna i fronten, för att inte tala om de hemska vindavvisarna. Säkert en bra bil men varför föregående ägare bara hade bilen i 2mån kan man ju klart fundera över. Dock inte svårt att fiska reda på info istället för att spekulera. :)
Användarvisningsbild
av grillchips
#1365406
@Connexionbasic, Möjligt att de är original men jag tycker de ser plastiga ut = eBay. Jag menar, det är ju semi-Inscription ägaren har varit ute efter med en Momentum-utrustad bil. Likadant med krom-biten i mitten av läppen på fronten där, ej original.

Du borde helt klart kunna be bilfirman om dess historik, rent av också få reda på vad bilen har varit inne på servicar för. Vem vet, det kanske bara var ett tokigt spontanköp av den förra ägaren men för de pengarna så hade jag allt velat göra min läxa innan pengapungen åker fram.
av Lockis
#1365426
Dem där kromade detaljerna tillhör inte momentum vad jag kan utröna.
Kommer dock på Inscription så det är ju möjligt att föregående ägare köpt en inscription front?

Rent spontant känns det som att man köpt en momentum och sen försökt göra bilen till något den inte är med hjälp av t.ex ebay...

EDIT: på bilden från en tidigare annons finns inga kromdetaljer fram med.
av Lövet
#1365430
Ebay grejerna är ju bara att ta loss, inget som behöver avgöra ett bilköp. Det är väldigt tunn is att försöka avgöra huruvida en bil eller bra eller dålig baserat på det. Generellt sett är den så ny att den "ska" inte vara dålig (än). En D3 är inget man köper för att piska ur under två månader direkt.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1365436
@Lövet, självklart är det så, kontentan är ju inte eBays intrång på bilen utan det hastiga ägarbytet man kan undra över.
Å andra sidan så hade jag velat ha varenda detalj om bilen på papper om jag skulle hosta upp 300k för en beggad bil - tajt ägarbyte eller ej. Känns snarare som sunt förnuft att göra sin läxa där tänker jag.
av Lövet
#1365494
Klart bilen inte är såld av den anledningen. Om det är fel på den skulle den reklamerats tillbaka till handlaren, inte säljas vidare själv. Alternativt lagas via maskinskadan. Nån har varit klantig, köpt för dyr bil, skiljt sig, bytt jobb eller liknande. Dagens 28 åringar har inte mer framförhållning ;-)

@bem , Vad blir det sen då?

Utsvängda byxor

Slipa med tandkräm. Polera med wax sedan. Det[…]

Det funkar väl utan gummi också. Jag […]