Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tilldavid
#1364956
Perra83 skrev:Googla Artfex. Svenska hundburar.
Vi hade en Dogman för länge sedan men den skallrade så man knappt kunde ha den i bilen. Bytte till en Artfex. Nu snackar vi superkvalité!!
Staffe, är det en Staffordshire bullterrier?
Det ska jag kolla upp. Stämmer bra Staffordshire bullterrier
av xrider666
#1365012
tilldavid skrev: sön 16 feb 2020, 12:56
xrider666 skrev:Jag kör med volvos orginal den är stabil o tyst (inget gnissel). Nackdelen är om hunden är stor är att han slår ryggen i luckan om man öppnar den helt. Den fälls ju uppåt o svängdelen sitter 10cm ner o då kommer övre delen av luckan nedanför svängdelen.
Till den finns en separat underdel om man vill väl?
Ja jag har baljan:) det är väl 7cm kant runt den
av refbob
#1365107
Jag har Volvos grejer. Funkar bra. Har deras inteckning av hela skuffen med en läpp som man kan fälla ut över kofångaren . Volvos galler med lucka och sida. Dem har även en liten balja som passar till "burhalvan". Dyrt, men jag hittade begagnat.
av tilldavid
#1365109
@refbob,
Tack för input! Ja blocket går det säkert att hitta på
av refbob
#1365145
Komplett kitt Så när som på gäller mot kupén. Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Hundbur Volvo Original https://www.blocket.se/vi/89570160.htm
av Hoppe
#1365219
Aluflex! Du kan få buren exakt som du vill. Måttbeställde till min förra bil (BMW). Den fungerar finfint även i min V90CC. Drygt 5 år nu och garanterat skrammelfri fortfarande. Supernöjd!

www.alu-flex.se
av Edwe
#1367298
Vi har en MIM bur idag och supernöjd, sitter i en V70 från 2008. Ser på deras hemsida att den även verkar passa V90 som vi funderar på att byta till. Frågan är bara om den blir liten i längden (den har variabel längd för att inte bli en råttfälla vid påkörning bakifrån).
Tänkte ställa frågan till dem eller helt enkelt prova, kan ju inte välja bil efter hundbur ;)
Givare i kylaren hoppar ur

FD157206-43B1-4472-AD81-D6770C3D768F.jpeg Hej! 9[…]

Associationsleken, är ni med? ;-P

Bee Gees

OM RYSSEN KOMMER

Jag vill bara säga att det finns ungdomar som[…]

Hjälp med VIDA DiCE

När jag försöker uppdatera frå[…]