Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Elektrikern84
#1364066
Tompan60 skrev: tis 11 feb 2020, 11:13 Glastak =vagnskadesjälvrisk på den. Trist om nån knackar rutan på parkering bara för att det är roligt...Mycket mat till familjen i kostnad.

Hade valt vanligt läder alla dagar i veckan. Nappa och en glassfläck från barnen.. Inge kul.

Har man barn får man räkna med spill. Går fort så här dom vuxit ur barnstolarna
Mina barn är 8 & 4 och har aldrig fått äta mer än äpple och vatten i bilen. Kanske bara är jag som är en elak farsa :-D

Jag är också lite nervös för att nån får för sig drämma en sten i glastaket även om risken är ganska liten. Större risk för sten å dubb.

Ja nu är det två dagar kvar...
av kantarell
#1364070
Det blir väl mest partiska inlägg här utifrån om man t.ex. gillar eller inte gillar panoramatak. Det jag kan bidra med är mina erfarenheter från min nuvarande XC60 -19 och de två XC70 -12 och -15 som jag tillsammans kört drygt 40 000 mil med. Alla tre har/har haft perforerat skinn med kyla och nu i XC60 även massage. Det jag har förvånats över är hur väl det mycket mjuka och sköna skinnet håller sig i så gott skick efter alla dessa mil. Någon behandling av skinnet har jag aldrig gjort annat än normalt underhåll med dammsugare och putstrasa. Bilarna har inte varit utsatta för glassätande småbarn eller andra liknande påfrestningar. Kan väl tänka mig att det perforerade skinnet är svårare att torka av än ett slätt skinn med hårdare yta. Massagefunktionen har jag själv bara testat några enstaka gånger men min sambo med sin fibromyalgi höjer den till skyarna och använder den väldigt ofta.
av mossbo
#1364269
Jag har Lounge på min XC60, klart val med nappa. har dessutom kört 9200mil nu, ser ut som nytt å då är det ändå den ljus beiga inredningen jag har, har aldrig behandlat det som brukar behövas med vanliga skinnet... Mycket bra stolar!
av DmA
#1364455
Jag e väldigt nöjd med lounge paketet. Körde t/r gbg-stavanger med en dags mellanrum förra veckan. Hade massage på i princip hela vägen. Ljudbok i högtalarna. Pilot assist på 90 på 80 vägarna. Bara rulla upp bakom en långtradare och åka med. Jag känner inte av tröttheten i ryggen på samma sätt vid långresor i denna bilen jämfört med tidigare bilar. Kör ca 3500-4000 mil om året.
av Elektrikern84
#1364534
För er nyfikna då så kan jag berätta att Lounge Paketet kvarstod. Kanske inte enbart för att jag tyckte det var nödvändigt utan för att jag glömde maila säljaren. Ett strömavbrott runt Stureplan (Sthlm) kom emellan. Nån ska ju fixa elen :-D :-D
Nåväl, jag tror jag blir nöjd med Lounge-paketet. Verkar vara va positivt sen får man ju naturligtvis vara rätt om skinnet å se till att hålla det rent och dammsuga oftare. ;-)
av Elektrikern84
#1365008
cbl818n skrev: sön 16 feb 2020, 08:51 Bra val, jag ångar inte Lounge-paketet (Pro) en minut! ;-)
Ja Pro hade vart fint men jag valde bort det då jag tyckte det var lite fööör dyrt med runt 7000 för bara den klädda instrumentbrädan. :P
av Lockis
#1365095
Elektrikern84 skrev: mån 17 feb 2020, 07:10
cbl818n skrev: sön 16 feb 2020, 08:51 Bra val, jag ångar inte Lounge-paketet (Pro) en minut! ;-)
Ja Pro hade vart fint men jag valde bort det då jag tyckte det var lite fööör dyrt med runt 7000 för bara den klädda instrumentbrädan. :P
+1 på den! Även om jag kan tycka att en läderklädd bräda hade varit snyggt. Synd att det inte är som i v90 där det är standard på r-design och inscription.
av cbl818n
#1365101
Ja inte gratis direkt. Höjer ju premiumkänslan dock. Men 7k är mkt.
Ja, det borde ju varit standard som i V90 Ins/R precis som akustikrutor är standard i den också :-(
Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Hur var dom andra värdena? Vet du det kan det[…]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]

Hej Har mycket dåliga torkarblad till str&a[…]